اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پیش‌بینی کاهش 50 درصدی محصول صورت گرفت

آغاز برداشت محصول خرما از نخلستان‌های ریگان

مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: برداشت محصول خرما از 6 هزار و 500 هکتار از نخلستان‌های شهرستان ریگان از امروز آغاز شده و تا 45 روز دیگر ادامه دارد.

آغاز برداشت محصول خرما از نخلستان‌های ریگان

موسی جلالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: برداشت محصول خرما از 6 هزار و 500 هکتار از نخلستان‌های شهرستان ریگان از امروز آغاز شده و تا 45 روز دیگر ادامه دارد و این برداشت محصول کاملا به صورت سنتی انجام می‌شود.

وی افزود: به دلیل گرمای شدید و وزش توفان‌ها امسال محصول خرما در ریگان 50 درصد کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود، 13 هزار تن محصول از باغات ریگان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان با بیان اینکه امسال عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما و بادزدگی و ریزش محصول خرما سبب کاهش محصول و ضرر کشاورزان ریگانی شده از کشاورزان خسارت دیده خواست به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه و اعلام خسارت کنند.

جلالی بیان داشت: ریگان یکی از قطب‌های تولید خرما در شرق استان کرمان است که برداشت خرما ابتدا در این شهرستان آغاز می‌شود.

وی گفت: سال گذشته بیش از 30 هزار تن محصول خرما از باغات ریگان برداشت شد که امسال به دلیل عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما 60 درصد محصول باغات ریگان خشکیده شد.

جلالی با اشاره به اینکه تاکنون 30 میلیارد تومان خسارت به باغداران ریگانی وارد شده است، افزود: به دلیل تداوم گرما این مقدار خسارت افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان با اشاره به فاجعه بزرگ اقتصادی شرق استان کرمان در ریگان عنوان کرد: امسال گرمای شدید در ریگان اشک نخلداران ریگانی را درآورد.

جلالی گفت: با توجه به اینکه این شهرستان تک محصولی و اکثر درآمد مردم از طریق کشاورزی است باید حمایت شوند.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل آغاز برداشت محصول خرما ابتدا در ریگان قیمت این محصول در ریگان تعیین نرخ می‌شود و خرمای درجه یک بیش از هر کیلو 4 هزار تومان اعلام شد.

مسئول نظام صنفی کشاورزی ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: همه ساله با نزدیک شدن به فصل برداشت خرما نرخ خرما در ریگان تعیین می‌شود.

مهدی جهان‌تیغی افزود: در جلسه‌ای که با تجار و کشاورزان در محل فرمانداری ریگان اتخاذ شد، قیمت خرما بر اساس وزن مشخص و کارتن هشت تا 10 کیلویی هر کیلوگرم بیش از 4 هزار تومان، هفت تا هشت کیلویی بیش از 3 هزار و 500 تومان و زیر هفت کیلو، 3 هزار تومان اعلام شد.

وی از کشاورزان خواست، خرمای خود را با کیفیت خوب بسته‌بندی کنند.

انتهای پیام/80014/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول