اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سلامت آموزش و پرورش قزوین عنوان کرد

استقبال دانش‌آموزان قزوینی از برنامه‌های بهداشتی در مدارس

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: دانش‌آموزان قزوینی از برنامه‌های بهداشتی در مدارس استقبال مطلوبی می‌کنند.

استقبال دانش‌آموزان قزوینی از برنامه‌های بهداشتی در مدارس

علیرضا طاهرخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: سال تحصیلی 90-89 تعداد دانش‌آموزان عضو زیر پوشش برنامه‌های بهداشتی در مدارس 17 هزار و 110 نفر و در سال تحصیلی 91-90، 19 هزار و 250 نفر بوده است.

وی افزود: این آمار در سال تحصیلی گذشته به 22 هزار و 624 نفر رسید که این مطلب بیانگر علاقه و استقبال مطلوب دانش‌آموزان از اجرای این برنامه‌ها در مدارس است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: دانش‌آموزان به صورت اختیاری در برنامه‌های بهداشتی در مدارس عضو می‌شوند تا آموزش‌های لازم را برای ارتقای سلامتشان بگذرانند.

طاهرخانی اضافه کرد: برنامه‌های بهداشتی به گروه‌های مختلفی از جمله تغذیه، بهداشت محیط، آموزش، زیست محیط و تربیت‌بدنی تقسیم می‌شوند که دانش‌آموزان به اختیار خود در هر یک از این گروه‌ها ثبت‌نام می‌کنند تا آموزش‌های لازم را از مربیان دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این برنامه‌ها دانش‌آموزان نکات سلامت و بهداشت را در مدارس رعایت می‌کنند و سپس آن‌ها را به دوستان و خانواده‌های خود یاد می‌دهند، اذعان کرد: با اجرای این روش بیشتر نکات سلامتی به شهروندان قزوینی آموزش داده می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه هدف اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قزوین ارتقای سلامت دانش‌آموزان و مدارس است، عنوان کرد: این اداره برنامه‌های مختلفی را برای تحقق این هدف در مدارس برای دانش‌آموزان اجرا می‌کند.

طاهرخانی یادآور شد: اجرای سه طرح بهداشت محیط مدارس، آموزش سلامت و تغذیه سالم و همچنین مراقبت‌های بهداشتی که به صورت دوره‌ای با همکاری معاونت دانشگاه علوم پزشکی در مدارس انجام می‌شود از رسالت‌ها و وظایف اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش این استان است.

*طرح آموزش سلامت در مدارس قزوین

این مسئول طرح آموزش سلامت در مدارس را از برنامه‌های خودابتکاری اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قزوین در مدارس عنوان کرد و گفت: این اداره با اجرای این طرح مواردی را که دانش‌آموزان نیاز به آموزش برای ارتقای سلامتشان داشتند بررسی کرده تا بتواند آن‌ها را در مدارس آموزش دهد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در این راستا مطالب آموزشی سلامت تولید شده در اختیار مربیان در مدارس قرار گرفت تا موارد آموزشی با ارتقای سلامت به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

طاهرخانی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها به صورت هفته‌ای به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، اضافه کرد: این برنامه به مدت دو سال در مدارس استان قزوین اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با اجرای این برنامه اکنون مؤلفه‌های سلامتی که به دانش‌آموزان آموزش داده شده کاملا مشخص است، اظهار داشت: بر همین اساس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قزوین مواردی که به آنان آموزش داده نشده، پیگیری می‌کند تا مربیان در مدارس به آنان یاد دهند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قزوین استقبال دانش‌آموزان از طرح آموزش سلامت در مدارس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در کنار این طرح برنامه‌های آموزش همسالان، طرح بهداشت‌یاران در مدارس ابتدایی و طرح پیشگامان در مدارس راهنمایی و متوسطه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/77009/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول