اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال تحصیلی گذشته در اصفهان صورت گرفت

حذف سیستم مردودی دانش‌آموزان از پایه نخست متوسطه

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از سال تحصیلی گذشته سیستم مردودی دانش‌آموزان پایه نخست متوسطه حذف شده و هیچ دانش‌آموزی در این پایه تحصیلی مردود نمی‌شود.

حذف سیستم مردودی دانش‌آموزان از پایه نخست متوسطه

سید جواد سید معلمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به انجام ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس استان اظهار داشت: در حال حاضر ثبت‌نام اکثر دانش‌آموزان قبولی‌های خرداد ماه در مدارس استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزانی که برخی از دروس خود را تجدید شده‌اند نیز پس از قبولی آنها در امتحانات شهریور ماه امسال انجام می‌شود و به احتمال قوی ثبت‌نام این دانش‌آموزان در نیمه دوم شهریور ماه امسال صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین تغییر و تحولات صورت گرفته در نظام آموزشی کشور تصریح کرد: از سال تحصیلی گذشته سیستم مردودی دانش‌آموزان پایه نخست متوسطه حذف شده است و هیچ دانش‌آموزی در این پایه تحصیلی مردود نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این دانش‌آموزان به دلیل نمره مردودی از رفتن به پایه بالا‌تر مستثنی نمی‌شوند، ادامه داد: البته این دانش‌آموزان باید در زمان اعلام شده از سوی آموزش و پرورش برای قبولی در امتحان درس مردودی خود شرکت کنند.

سید‌معلمی با اشاره به اجرای نظام 3+3+3+3 در برخی از مدارس استان تاکید کرد: این طرح در مدارسی که امکان جدا شدن دو پایه نخست ابتدایی وجود دارد، اجرا می‌شود و ثبت‌نام دانش‌آموزان در این مدارس نیز پس از حصول رضایت خانواده‌ها صورت گرفته‌ است.

این مسئول با بیان اینکه خط قرمز آموزش و پرورش برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس مجری نظام 3+3+3+3 رضایت خانواده‌ها بوده، افزود: برخی از خانواده‌ها نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود در این مدارس نا‌راضی بوده‌اند که مسئولان ادارات و نواحی آموزش و پرورش پس از ارائه مباحثی در راستای اجرای این طرح به خانواده‌ها نسبت به جلب رضایت خانواده‌ها اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

دبیر ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نتایج اجرای طرح 3+3+3+3 در میان دانش‌آموزان اذعان داشت: اجرای این طرح از لحاظ ارتقای مسائل تربیتی نقش مهمی دارد و از دیدگاه تربیتی تحصیل یک دانش‌آموز کلاس اولی در کنار یک دانش‌آموز ششم دبستان به صلاح نیست.

انتهای پیام/63004/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول