اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نکا خبر داد

برگزاری اعتکاف رمضانیه دانش‌آموزان نکایی

مدیر آموزش و پرورش نکا از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه دانش‌آموزان در دهه پایانی در این شهرستان خبر داد.

برگزاری اعتکاف رمضانیه دانش‌آموزان نکایی

 اصغر کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در نکا اظهار داشت: اهداف طرح اعتکاف دانش‌آموزی «تربیت انسانی موحد، متعهد به مسئولیت و وظایف در برابر خود و دیگران»، «ارتقای معرفت و بصیرت دینی برای رشد و تعالی معنوی و اخلاقی دانش‌آموزان»، «پاسخگویی به سؤالات دینی و شبهات مذهبی نوجوانان و جوانان» و «تعمیق تقوای الهی و مهارت خویشتنداری» است.

وی با بیان اینکه اعتکاف عهد مودت و میثاق مجدد با پروردگار است، ادامه داد: دانش‌آموزان نکایی در رمضان امسال، از سحرگاه روز 21 رمضان معتکف می‌شوند و اعتکاف در روزهای 21، 22 و 23 ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

کارگر خاطرنشان کرد: رعایت مسائل دینی، عبادی و اخلاقی تیری در چشم دشمنان و بر ملاکننده توطئه‌های آنان است و انسان‌هایی که در دنیا با کسب تقوا در پی جلب رضایت حضرت حق بوده‌اند در جهان آخرت خداوند آنان را وارد بهشت می‌کند.

وی با بیان اینکه برنامه اعتکاف دانش‌آموزان در دو مسجد برگزار می‌شود، یادآور شد: برادران در مسجد جامع و خواهران دانش‌آموز در مسجد قمر بنی‌هاشم نکا معتکف می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش نکا با اشاره به اینکه داشتن برنامه‌های منظم اعتکاف می‌تواند نتیجه و کیفیت خوبی داشته باشد، اظهار داشت: اعتکاف ماه رمضان برای دانش‌آموزان فرصتی است تا در بحث معرفتی، بصیرتی، ولایت‌مداری و خودسازی نفس را بیشتر تقویت کنند و بهتر شناخت پیدا کنند.

کارگر اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود که بیش از 160 نفر از دانش‌آموزان پسر و دختر  از مقطع راهنمایی و متوسطه در اعتکاف رمضانیه امسال شرکت کنند که به ترتیب در پسران مساجد جامع و دختران در مسجد قمر بنی‌هاشم شهرستان نکا ساماندهی می‌شوند.

وی متذکر شد: در این سه روز برنامه‌های مختلف دینی، فرهنگی، تربیتی و ختم قرآن و... در نظر گرفته شده است.

کارگر در پایان بیان داشت: ثبت‌نام از دانش‌آموزان در مدارس و اداره آموزش و پرورش نکا انجام می‌شود.

انتهای پیام/86002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول