اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

اعتکاف دانش‌آموزان در رمضان باعث تقویت پایه‌های دینی آنان می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: انجام عمل اعتکاف به ویژه از سوی دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان سبب تقویت بنیان‌ و پایه‌های دینی دانش‌آموزان است.

اعتکاف دانش‌آموزان در رمضان باعث تقویت پایه‌های دینی آنان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمو‌د‌زاده ظهر امروز در جمع 100 نفر از معتکفین دانش‌آموزان دختر در مسجد پیر شمس‌الدین اردبیل اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام (ص) در کنار دیگر عبادت‏‌ها به اعتکاف توجه ویژه‌اى داشت و بر اعتکاف ماه رمضان، به ویژه دهه آخر آن اهتمام مى‏‌ورزید به گونه‌ای که آن را با حج و عمره برابر مى‏‌دانست.

وی تصریح کرد: حضور پرشور و با طراوت اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی در فضایی آکنده از صمیمیت و معنویت، با هدف تعمیق و نوسازی معنوی و تقویت بنیان‌ها و پایه‌های دینی، معرفتی و اعتقادی در قالب برنامه‌ی فرهنگی ـ تربیتی اعتکاف قابل تقدیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به نقش تشکل‌های دانش‌آموزی در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی تربیتی افزود: هدف از اجرای برنامه اعتکاف دانش‌آموزی زمینه‌سازی برای آموزش و ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اعضا برای حضور بهتر و موثرتر آنان در همه عرصه‌های اجتماعی، تحکیم و تعمیق ارزش‌ها و باورهای دینی، ارج نهادن به شخصیت و کرامت دانش‌آموزان و تقویت خود باوری و اعتماد به نفس در آنان است.

محمود‌زاده استفاده از نقطه نظرات دانش‌آموزان در امور آموزشی و پرورشی، تسهیل در حسن اجرای برنامه‌ها، توسعه قدرت تصمیم‌سازی و بهبود نظام تصمیم‌گیری، ایجاد بستر مناسب برای تعامل فکر و اندیشه و توسعه و تقویت فعالیت‌های گروهی، از جمله اهداف و برنامه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی عنوان کرد.

این مسئول از دانش‌آموزان خواست با پذیرفتن نقش اجتماعی در یکی از تشکل‌های دانش‌آموزی مهارت، مسئولیت‌پذیری و سازگاری خود را با محیط اجتماعی پیرامون خود افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد رنجبر معاون پرورشی و فرهنگی استان آموزش و پرورش استان اردبیل گزارش مختصری از تمهید مقدمات و اجرای برنامه اعتکاف دانش‌آموزی با عنوان «حلقه عشاق» ارائه داد و در ادامه دو نفر از دانش‌آموزان معتکف به بیان نظر خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اعتکاف دانش‌آموزی با حضور 100 نفر از دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شهرستان اردبیل به مدت سه روز و تا افطار روز 27 ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و برنامه‌های مختلفی از جمله برپایی حلقه‌های معرفتی، برنامه‌های قرآنی، سخنرانی مذهبی و پاسخگویی به سوالات و شبهات و... با همکاری مربیان و مبلغان مذهبی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/62006/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول