اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش آموزش و پرورش کرمان:

پایه ششم ابتدایی در توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان مؤثر است

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که پایه ششم ابتدایی بسیار موفق عمل کرده و در توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان و عبور از حافظه محوری مؤثر بوده است.

پایه ششم ابتدایی در توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان مؤثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا سلطانی‌زاده شامگاه دوشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: تغییراتی که در نظام آموزش و پرورش صورت گرفته بر اساس مبانی نظری محکمی است و قائل به فرد نبوده و تغییرات دولت تاثیری بر آن ندارد.

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دارای آرمان و اهداف کلی و عملیاتی است و برنامه درسی ملی پشتوانه علمی دارد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: کمیته اجرایی تحول آموزش و پرورش در استان کرمان شکل گرفته و دارای چند کارگروه تخصصی است.

سلطانی‌زاده با اشاره به اینکه طی سال گذشته به 4 هزار معلم ابتدایی در استان کرمان نیاز داشتیم، افزود: یک هزار نفر از این معلمان را از طریق برقراری شیفت کاری و بقیه را با شناسایی و ادغام کلاس‌های درسی زیر حد نصاب تامین کردیم.

وی از وجود 28 هزار و 800 کلاس درس در استان کرمان خبر داد و خاطر نشان کرد: یک شیفته شدن کلاس‌های درس با هدف افزایش کیفیت تحصیلی در استان کرمان انجام شده و فقط تعداد اندکی از کلاس‌ها به صورت نوبت دوم برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: در سال گذشته با توجه به راه‌اندازی کلاس ششم و تغییر کتاب‌های درسی آموزش 7 هزار معلم در استان کرمان انجام شد.

سلطانی‌زاده با بیان اینکه در سال جاری هم آموزش معلمان استان کرمان در حجم گسترده‌ای انجام می‌شود، گفت: 172 مدرس از استان کرمان با حضور در دوره‌های آموزشی در تهران آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و به معلمان ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه در شهریور ماه جاری 12 هزار معلم در استان کرمان آموزش می‌بینند، خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که پایه ششم ابتدایی بسیار موفق عمل کرده و در توسعه مهارت‌های دانش‌آموزان و عبور از حافظه محوری مؤثر بوده است.

انتهای پیام/80019/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول