اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین خبر داد

برگزاری مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزان در قزوین

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: فردا سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در دانشگاه فرهنگیان پردیس قزوین برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزان در قزوین

کاظم زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: فردا سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز با حضور یک‌هزار و 188 دانش‌آموز در سالن آمفی‌ تئاتر شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان پردیس قزوین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز به دو صورت در رشته‌های جداگانه صوتی و غیر صوتی برگزار می‌شود، اضافه کرد: رشته‌های صوتی شامل قرائت و حفظ قرآن کریم، مداحی و اذان است و امسال میزبانی این مسابقات را استان قزوین به عهده دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: مسابقات مرحله کشوری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در رشته‌های غیر صوتی شامل انشای نماز، احکام و نهج‌البلاغه است که به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال مدت زمان سی و یکمین مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز نسبت به سال گذشته دو روز کاهش یافته است، تصریح کرد: به همین دلیل برنامه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی در این دوره از مسابقات به صورت فشرده‌تر اجرا می‌شود.

*راهپیمایی قرآنی دانش‌آموزان کشور در قزوین

زمانی برگزاری راهپیمایی قرآنی را از جمله برنامه‌های فرهنگی سی و یکمین مسابقات قرآن، عترت و نماز عنوان کرد و گفت: در این برنامه دانش‌آموزان با هدف ترویج فرهنگ قرآنی مسافت 200 متری را در شهرک مینودر راهپیمایی می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه مراسم جنگ شب از دیگر برنامه‌های حاشیه مسابقات کشوری قرآنی دانش‌آموزان است، تصریح کرد: این برنامه با هدف ارتقای روحیه شادابی و نشاط بعد از نماز مغرب و عشاء اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری محفل انس با قرآن کریم در چهار مکان استان قزوین مانند البرز، قزوین و تاکستان با حضور برگزیدگان مسابقات کشوری دانش‌آموزی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای این مراسم نیز از فوق‌ برنامه‌های این مسابقات است.

این مسئول با اشاره به اینکه 48 داور کشوری و بین‌المللی سی و یکمین دوره مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز را داوری می‌کنند، یادآور شد: از این تعداد چهار داور قزوینی هستند.

*بازدید دانش‌آموزان قرآنی کشور از بناهای تاریخی قزوین

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: حضور یک‌هزار و 188 دانش‌آموز از کشور در قزوین فرصت مناسبی برای این شهر است تا آثار باستانی، فرهنگی و زیارتی را به آنان معرفی کند.

وی ادامه داد: در این راستا دانش‌آموزان در حاشیه مسابقات کشوری قرآنی به صورت گروه‌های 200 نفری از بناهای تاریخی، فرهنگی، زیارتی و باستانی مانند موزه شهر، عمارت چهلستون، حمام قجر، سرای سعدالسلطنه، چهار انبیاء، امامزاده حسین (ع) و مزار شهدا بازدید می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: راهنماهای گردشگری با همت شهرداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین در مکان‌های باستانی و تاریخی این شهر مستقر هستند تا با ارائه توضیحات قزوین‌شناسی، دانش‌آموزان را بیشتر با این شهر آشنا کنند.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول