اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی:

آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان در بیش از 5 دانشگاه کشور

به گفته معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی در حال حاضر بیش از پنج دانشگاه ایران قادر به آموزش زبان فارسی به فارسی‌آموزان غیرایرانی هستند.

آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان در بیش از 5 دانشگاه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا دربندی در مراسم افتتاحیه هشتادمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی که بعد از ظهر امروز با حضور استادان و دانشجویان 30 کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از پنج دانشگاه سطح کشور قادر به آموزش زبان فارسی به فارسی‌آموزان غیرایرانی هستند.

دربندی افزود: زبان فارسی حاصل هفت هزار سال هنر ایرانی و یک هزار و 400 سال هنر اسلامی است که با یکدیگر تلفیق شده و قابل جداسازی نیست.

این مسئول عنوان کرد: انتخاب زبان فارسی از بین زبان‌های شرقی مانند ترکی، عبری و دیگر زبان‌ها انتخاب، توفیق بزرگی است که نصیب زبان‌آموزان و دانشجویان می‌شود.

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی تصریح کرد: دو سال پیش آثار هفت هزار ساله ایران در قالب یک نمایشگاه به مدت یک سال و نیم در شهرهای مختلف اروپا در معرض دید عموم قرار گرفت.

دربندی افزود: در روز افتتاحیه این نمایشگاه که در آلمان برگزار شد، وزیر فرهنگ این کشور اذعان می‌کرد که نماینده کشوری با کمتر از هزار سال قدمت، در افتتاحیه هفت هزار ساله ایرانی حرفی برای گفتن ندارد.

وی اضافه کرد: این سخنان وزیر فرهنگ آلمان نشان می‌دهد که قدمت هفت هزار ساله هنر ایرانی تا حد زیادی برای مردم جهان شناخته شده است و برای آشنایی هر چه بیشتر جهانیان با این تاریخ باارزش باید اقداماتی درخور آن انجام داد.

این مسئول با اشاره به اهداف برگزاری این دوره گفت: یکی از اهدافی که دوره دانش‌افزایی زبان فارسی دنبال می‌کند این است که امکانات و شرایطی که برای علاقه‌مندان به یادگیری زبان فارسی در کشور آنان وجود ندارد، در این دوره‌های آموزشی فراهم کند.

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی افزود: به عنوان نمونه در این دوره‌ها امکان دیدار با استادان برجسته زبان فارسی به صورت چهره به چهره و آشنایی با لغات اصیل فارسی وجود دارد که در کشورهای دیگر چنین امکاناتی برای آموزش زبان فارسی فراهم نیست.

دربندی اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری دوره یاد شده این است که هر یک از استادان و دانشجویانی که در این دوره حضور پیدا کرده‌اند، از سطحی که در آن قرار دارند، یک مرتبه ارتقا پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه آزمون تعیین سطح این دوره برای پنج نوع کلاس برگزار می‌شود، اظهار کرد: هر یک از استادان و دانشجویان به تناسب امتیازی که در این آزمون کسب می‌کنند، در کلاس متناسب با سطح خود حضور می‌یابند.

معاون امور بین الملل بنیاد سعدی افزود: این بنیاد در طول مدت برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی زبان فارسی در کشور ایران به این نتیجه رسید که دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از هر نظر برای برگزاری این دوره‌ها مناسب‌تر است.

دربندی اضافه کرد: یکی از دلایل این امر آن است که در حال حاضر دو هزار دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و امکانات و تجربه خوبی برای آموزش زبان فارسی وجود دارد.

وی گفت: از زبان‌آموزان انتظار می‌رود که در نخستین گام از امکاناتی که در این دانشگاه در اختیار آنان قرار گرفته نهایت بهره را ببرند؛ زیرا بنیاد سعدی با همکاری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بهترین استادان و عناوین درسی را برای این دوره انتخاب کرده است.

این مسئول اظهار کرد: کتابخانه این دانشگاه مملو از منابع غنی زبان فارسی است که زبان‌آموزان می‌توانند با مراجعه به آن مطالعات خود را در این زمینه گسترش دهند.

معاون امور بین‌الملل بنیاد سعدی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی نباید پس از پایان آن ارتباط خود را با استادان ایرانی خود قطع کنند؛ بلکه باید از طریق ایمیل با آنان در ارتباط باشند و زمینه‌ای برای ارتباط دوستان و استادان خود با استادان ایرانی فراهم کنند.

دربندی اضافه کرد: همچنین از استادان و دانشجویان انتظار می‌رود که در صورت مشاهده اشکال در هر قسمتی از برنامه‌های این دوره آن را به مسئولان منتقل کنند تا با رفع این نواقص، دوره‌های بعد پربارتر برگزار شود.

وی با بیان این که انتقال اشکالات تأثیر زیادی در رفع نواقص دارد، گفت: با توجه به بررسی این مشکلات و نواقص برنامه امسال نسبت به نخستین دوره آن 25 درصد تغییر داشته و بهبود یافته است.

انتهای پیام/77010/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول