اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا:

پیشرفت عمرانی دانشگاه دولتی شهرضا نیازمند حمایت مردم و مسئولان است

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا گفت: سیاست‌گذاری‌های مناسبی در جهت رشد و تعالی دانشگاه دولتی شهرضا انجام گرفته که تحقق آنها مستلزم حمایت مردم و مسئولان است.

پیشرفت عمرانی دانشگاه دولتی شهرضا نیازمند حمایت مردم و مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حمیدرضا کریم‌زاده شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وجود گذشت دو سال از آغاز فعالیت مرکز آموزش عالی شهرضا شاهد دستیابی به اهداف بزرگی در حوزه آموزشی و پژوهشی هستیم که این موضوع حاکی از پیشینه درخشان و بی‌نظیر این دیار در حوزه علمی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این دانشگاه با تحصیل 255 دانشجو فعالیت می‌کند و انتظار داریم با آغاز سال تحصیلی جدید تعداد دانشجویان این مرکز آموزش عالی با افزایش دو برابری به جایگاه قابل توجهی ارتقا پیدا کند.

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا با اشاره به اینکه ایجاد رشته‌های کاربردی و پرطرفدار در راستای توسعه این مرکز لحاظ شده است، افزود: از آنجایی که توسعه آموزشی و پژوهشی این واحد دانشگاهی مبتنی بر رشته‌های فنی و مهندسی است، با پیگیری‌های انجام گرفته از ابتدای سال تحصیلی جدید رشته‌های ریاضیات کاربردی و مهندسی مکانیک به مجموعه رشته‌های این مرکز افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش رشته‌های تحصیلی دانشگاهی مستلزم ایجاد زیرساخت‌های تخصصی و امکانات آموزشی است، اضافه کرد: به طور مثال اختصاص رشته مهندسی مکانیک به این مرکز با پیگیری‌های مداوم و افزایش امکانات آموزشی امکانپذیر شده است.

کریم‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه مجموع رشته‌های این مرکز آموزش عالی به تعداد 8 رشته تحصیلی رسیده است، اذعان داشت: تصویب ساختار سازمانی از مهم‌ترین نیازمندی‌های این مرکز به شمار می‌رفت که با پیگیری‌های انجام گرفته زمینه دست‌یابی به این موضوع مهم در شورای گسترش وزارت علوم محقق شده است.

وی با تشریح آثار سازنده ناشی از تصویب ساختار سازمانی این مرکز آموزش عالی گفت: بر این اساس معاونت‌های آموزشی و امور مالی در ساختار این دانشگاه تعریف شده که این امر مهم می‌تواند گام بزرگی در جهت رشد و ارتقای این مرکز باشد.

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا با اشاره به اینکه در زمینه جذب اعضای هئیت علمی این مرکز تلاش قابل توجهی در جهت جذب نخبگان بومی انجام گرفته است، افزود: براساس آمار و اطلاعات موجود حدود 40 درصد از اعضای هئیت علمی این مرکز را نخبگان بومی تشکیل می‌دهد که این امر می‌تواند گام بزرگی در راستای تکریم این قشر تلاش گر جامعه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرضا به لحاظ وجود تشکل‌های خیریه از جایگاه فاخری در سطح کشور برخوردار است، ادامه داد: برهمین اساس انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی انجمن خیران دانشگاه ساز در سطح این شهرستان باشیم که تحقق این موضوع می‌تواند گام مهمی در راستای پیشرفت عمرانی این مرکز باشد.

وی در ادامه سخنان خود با تشریح راهکارهای ارتقای جایگاه این مرکز آموزش عالی اذعان داشت: در شرایطی که بودجه مورد نیاز برای احداث ساختمان این دانشگاه فراهم شود انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد ارتقای مرتبه این مرکز به سطح دانشکده باشیم.

رئیس مرکز آموزش عالی شهرضا با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی ساختمان دانشگاه دولتی شهید مدرس شهرضا در آینده نزدیک انجام می‌گیرد، اضافه کرد: براین اساس بودجه 6 میلیارد ریالی اختصاص یافته از سوی وزارت نفت در جهت احداث ساختمان استفاده می‌شود که البته برای دست‌یابی به اهداف تعیین شده نیازمند مساعدت مالی مردم و مسئولان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چشم‌انداز این مرکز آموزش عالی مبتنی بر افزایش رشته‌های تحصیلی در سطح تحصیلات تکمیلی ترسیم شده است، اذعان داشت: براساس سیاست گذاری‌های انجام گرفته، انتظار داریم برای سال تحصیلی سال 93 زمینه ارائه رشته‌های مهندسی عمران و معماری در این مرکز مهیا شود.

کریم‌زاده با اشاره به اینکه رشد وتعالی این مرکز آموزش عالی مستلزم ارتباط مداوم با رسانه‌ها و مطبوعات است، خاطرنشان کرد: در وضعیتی که هنوز برخی از افراد از راه‌اندازی این مرکز دانشگاهی اظهار بی اطلاعی می‌کنند، باید با ایجاد ارتباط مداوم با رسانه‌ها زمینه دستیابی به اهداف بزرگ آموزشی، پژوهشی و عمرانی را در این مجموعه ایجاد کنیم.

وی درپاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر چگونگی واگذاری ساختمان جدید دانشگاه پیام نور شهرضا به این مرکز آموزش عالی، بیان کرد: این پیشنهاد در جریان سفر معاون رئیس جمهور سابق به شهرضا از سوی فرماندار شهرستان مطرح شد که انتظار داریم تا آغاز سال تحصیلی جدید زمینه دست‌یابی به این امر مهم محقق شود.

انتهای پیام/63011/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول