اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خمینی فارس خبر داد

حمایت 43 هزار فارسی از 15 هزار یتیم زیر 18 سال

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد خمینی فارس گفت: 15 هزار یتیم زیر 18 سال فارس توسط 43 هزار خیّر این استان حمایت می‌شوند.

حمایت 43 هزار فارسی از 15 هزار یتیم زیر 18 سال

عباس شکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در طرح «اکرام ایتام» افرادی که تمکن مالی خوبی دارند از ایتام زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی حمایت می‌کنند و بسته به توان خود ماهانه مبلغی را برای توانمندی این ایتام اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: در این طرح تاکنون 15 هزار یتیم زیر 18 سال زیر پوشش 43 هزار حامی قرار دارند و حامیان کمک‌های خود را به حساب این ایتام می‌ریزند.

به گفته وی، طرح «محسنین» نیز توسط کمیته امداد اجرا می‌شود که برخلاف طرح «اکرام ایتام» کمک به خانواده‌های غیر یتیم است.

شکری اضافه کرد: امسال حمایت از خانواده‌های غیر یتیم که مددجوی کمیته امداد هستند اما فوت سرپرست نداشته‌اند مورد تاکید کمیته قرار گرفت چراکه تمام ایتام فارس در حال حاضر توسط خیران پوشش داده شده‌اند.

130 هزار خانواده نیازمند زیرپوشش کمیته امداد فارس

این مسئول بیان کرد: امیدوار هستیم که تا پایان ماه مبارک رمضان بتوانیم حداقل 20 درصد از 55 هزار خانوار نیازمند غیر یتیم زیر پوشش این کمیته را توسط خیران خدمات دهیم.

وی ابراز داشت: در حال حاضر نزدیک به 130 هزار خانواده نیازمند زیر پوشش مستقیم کمیته امداد امام فارس قرار دارند و حدود 20 هزار خانواده نیز از خدمات تک‌خدمتی و چندخدمتی کمیته امداد این استان بهره‌مند هستند.

شکری در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان بحث «مفتاح‌الجنه» است که در آن خیران و مسئولان این استان از منازل نیازمندان بازدید کرده و تکریم خانواده‌های نیازمند توسط آنان انجام می‌شود.

اطعام 200 هزار نفر در سطح فارس

معاون حمایت کمیته امداد فارس در این گفت‌و‌گو همچنین ابراز داشت: اطعام و افطاری دادن به نیازمندان در همین راستا انجام می‌شود و در سطح استان فارس برای نزدیک به 200 هزار نفر در قالب اطعام افطاری پخته شد که این برنامه تا پایان ماه مبارک نیز ادامه دارد.

شکری ادامه داد: در برنامه افطار که به دعوت آیت‌الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز صورت گرفت، 150 یتیم مورد حمایت کمیته امداد و تعدادی از خانواده های مورد حمایت سازمان بهزیستی و افراد نیازمند مورد حمایت خیریه مهدی فاطمه حضور داشتند و هدایایی به آنان تقدیم شد.

وی تصریح کرد: اهم فعالیت ما در بحث ایتام زیر 18 سال این است که کمک‌های خیران علاوه بر امکاناتی که توسط کمیته امداد ارائه می‌شود صرف توانمندی این کودکان و نوجوانان شود تا با اشتغال و تحصیل بتوانند از شمول پوشش کمیته امداد خارج شوند.

انتهای پیام/2448/ذ30/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول