اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استادان و دانشجویان 30 کشور صورت گرفت

آغاز هشتادمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی در قزوین

هشتادمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی با حضور بیش از 120 دانشجو و استاد از 30 کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین آغاز به کار کرد.

آغاز هشتادمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در مراسمی که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، هشتادمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی با حضور بیش از 120 دانشجو و استاد از 30 کشور در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین آغاز به کار کرد.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه در مراسم افتتاحیه این دوره اظهار کرد: استادان و دانشجویانی از کشورهای آلمان، ترکیه، ایتالیا، فرانسه، قزاقستان، روسیه، بنگلادش، عراق، لهستان، مصر، اوکراین، تاجیکستان، آمریکا، هند و تایوان برای شرکت در دوره دانش‌افزایی زبان فارسی به کشور ایران سفر کرده‌اند.

محمد حسینی‌مقدم افزود: میزبان اصلی برگزاری این دوره بنیاد سعدی است که با توجه به اینکه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین تاکنون چند سال میزبانی دوره دانش‌افزایی زبان فارسی را با حضور استادان و دانشجویان 63 کشور با موفقیت برگزار کرده، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از سوی این بنیاد، دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین برای برگزاری هشتادمین دوره نیز انتخاب شد.

این مسئول اضافه کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تجربه‌ای 20 ساله در آموزش زبان فارسی به زبان‌آموزان غیرایرانی دارد و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این دوره در آن فراهم شده است.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با اشاره به پیشینه تاریخی استان قزوین عنوان کرد: قزوین از جمله شهرهای سرنوشت‌ساز در طول تاریخ بوده؛ به طوری که مفاخر و مشاهیر زیادی را تقدیم کشور و جهان کرده است.

حسینی‌مقدم تصریح کرد: عبید زاکانی طنزپرداز مشهور ایرانی، عارف قزوینی، علامه دهخدا، میرعماد و حمدالله مستوفی از جمله فرهیختگان قزوینی هستند که از شهرت بین‌المللی برخوردارند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل سرنوشت‌ساز بودن شهر قزوین این است که مدتی پایتخت کشور ایران بوده و به همین دلیل از اصالت خاصی برخوردار است.

این مسئول گفت: استان قزوین به دلیل دارا بودن راه‌های ارتباطی با استان‌های دیگر کشور، شش استان را به یکدیگر مرتبط می‌کند.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اظهار امیدواری کرد که در این دوره فرصتی فراهم شود تا استادان و دانشجویان حاضر، در کنار آموزش زبان فارسی، بازدیدهایی از مکان‌های تاریخی و گردشگری استان قزوین و برخی دیگر از استان‌های کشور داشته باشند.

حسینی‌مقدم بیان کرد: هشتادمین دوره آموزشی دانش‌افزایی زبان فارسی محصول کار کارشناسی انجام شده است تا از رهگذر آن بتوان تمام همت خود را برای ارائه بهترین خدمات آموزشی و رفاهی به استادان و دانشجویان حاضر در این دوره به کار گرفت.

وی گفت: برای شناسایی بهتر سطح استادان و دانشجویان حاضر در این دوره یک آزمون تعیین سطح برگزار می‌شود و پرسشنامه‌ای نیز برای تعیین اولویت‌های آموزشی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

این مسئول ابراز کرد: با پر کردن این پرسشنامه‌ها و پاسخگویی به سؤالات آزمون تعیین سطح، کلاس‌های این دوره بر اساس اولویت‌ها و نیازهای استادان و دانشجویان حاضر در این دوره طراحی و اجرا می‌شود.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین اضافه کرد: استادان و دانشجویان در این دوره 18 روز آموزشی در نظر گرفته شده و یک هفته بازدید از شهرهای مختلف ایران را پشت سر می‌گذارند.

حسینی‌مقدم اظهار امیدواری کرد که دوره یاد شده بتواند پاسخگوی نیازهای آموزشی زبان‌آموزان باشد.

انتهای پیام/77010/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول