اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

توجه ویژه‎ای به «فارسیان»، ماسوله گلستان می‎شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: روستای توریستی و خوش آب و هوای «فارسیان» که به ماسوله گلستان معروف است از خدمات بخش گردشگری بهره‎مند خواهد شد.

توجه ویژه‎ای به «فارسیان»، ماسوله گلستان می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان عباسی  پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: این روستا که در فاصله 35 کیلومتری آزادشهر حدفاصل این شهرستان و استان سمنان قرار دارد از یک طبیعت خوب، آب و هوای نسبتاً سرد و چشم‎انداز‎های خوبی برخوردار بوده و شکل پلکانی خانه‎های روستا به ویژه در نقاط مرتفع آن را شبیه ماسوله کرده تا مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای ایجاد بافت سنتی بنیاد مسکن شهرستان آزادشهر طرح و برنامه‎های خوبی در این منطقه اجرا و بسیاری از اهالی این روستا بعد از دریافت وام و تسهیلات مسکن خانه‎های خود را بر اساس معماری سنتی و قدیمی بنا کرده‎اند تا زیبایی این روستا با خیابان‎های سنگفرش دوچندان شود و انشاالله این روند ساخت و ساز به شیوه سنتی در آینده هم ادامه داشته باشد.

فارسیان در سال 1391 ثبت ملی شد و این آغاز یک حرکت خوب برای استفاده از قابلیت‎های فارسیان و معرفی آن به گردشگران است که انشاالله بعد از مشخص شدن اعتبارات با هماهنگی و تعامل کارشناسان حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بنیاد مسکن شرایط خوبی را برای این منطقه توریستی ایجاد خواهیم کرد.

افتتاح موزه مردم‎شناسی آزادشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان اضافه کرد: موزه مردم‎شناسی واقع در پارک شهر آزادشهر افتتاح و مردم گلستان و مسافران می‎توانند از آن بازدید کنند، ضمن اینکه در تعامل با شورای اسلامی و شهرداری آزادشهر پیگیر وضعیت پارک «زیتون‎تپه» هستیم و در آینده‎ای نزدیک اخبار خوشایندی را از این مجموعه خواهید شنید.

عباسی ادامه داد: در شهرستان رامیان هم مالکیت باغ تاشته در اختیار شهرداری است و ما این آمادگی را داریم طبق توافقات که سال قبل داشتیم بعد از دریافت اعتبارات مبلغ 300 میلیون تومان در این منطقه هزینه کنیم.

ایجاد کمپینگ در منطقه گردشگری النگ رامیان

وی با اشاره به اجرای فاز اول روشنایی روستای توریستی پاقلعه اذعان داشت: بعد از دریافت اعتبارات سال مالی جاری فازهای بعدی این طرح را اجرا و در کنار آن ایجاد کمپینگ منطقه گردشگری النگ واقع در کوهستان‎های جنوبی شهرستان رامیان شامل ایجاد نمازخانه، فروشگاه و سرویس‎های بهداشتی را پیگیری خواهیم کرد.

عباسی گفت: ضمن اینکه مالکیت منطقه گردشگری «چشمه گل» رامیان هنوز در اختیار منابع طبیعی بوده و شهرداری رامیان می‎تواند بعد از انجام مراحل قانونی و تصرف این منطقه طی نشست مشترک با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای انجام کارهای عمرانی این منطقه طرح و برنامه بدهد و از مساعدت‎های لازمه برخوردار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان تاکید کرد: منطقه گردشگری شیرآباد شامل جنگل، هفت آبشار، رودخانه‎ها و چشمه‎های جوشان و یک غار قدیمی در اختیار شهرداری خان‎به‎بین بوده و این اداره هم در حد وسع و توان خود و با توجه به دستورالعمل‎های موجود هزینه خواهد کرد.

انتهای پیام/2307/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول