اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی مدرسه تخصصی حقوق دانشگاه مفید خبر داد

حضور دانشجویان 17 دانشگاه‌ در مدرسه تخصصی حمایت از کودکان

دبیر علمی پنجمین مدرسه تخصصی حقوق از حضور 60 دانشجو از 17 دانشگاه سراسر کشور در این مدرسه تخصصی خبر داد.

حضور دانشجویان 17 دانشگاه‌ در مدرسه تخصصی حمایت از کودکان

محمدمهدی مقدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای اتمام ثبت‌ نام در پنجمین مدرسه تخصصی حقوق با عنوان «حمایت از کودکان در معرض خطر در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی» در دانشگاه مفید اظهار داشت: سقف ثبت‌‌نام در این مدرسه حقوقی 70 نفر است که تاکنون بیش از 60 نفر ثبت نام خود را تکمیل کردند.

وی با اشاره به استقبال گسترده دانشجویان خانم از برگزاری پنجمین مدرسه تخصصی حقوق بیان داشت: از تعدادی که تا کنون حضور خود را برای شرکت در این دوره اعلام کرده‌اند 40 نفر آنان را خانم‌ها و سایر افراد را آقایان تشکیل می‌دهند.

دبیر علمی پنجمین مدرسه تخصصی حقوق با بیان اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته استقبال از این مدرسه تخصصی در سطح کشور صورت گرفته است گفت:‌ از 17 دانشگاه و مرکز علمی سراسر کشور در این مدرسه حضور دارند.

وی اضافه کرد:‌ برخی از دانشجویان شرکت کننده در این دوره از استان‌هایی مانند ایلام، همدان، اردبیل، شیراز و اصفهان به قم خواهند آمد.

مقدادی تصریح کرد: در این مدرسه تخصصی به «موضوعاتی چون کودکان فراموش شده مفهوم، اسناد و نهادها»، «اصول بنیادین حمایت از کودکان در اسلام و حقوق بین‌الملل»، «خشونت علیه کودکان در خانه، مراکز آموزشی و محیط کار» و «حمایت از کودکان در برابر آزار و خشونت در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی» پرداخته می‌شود.

وی راهکارهای جلوگیری و مقابله با خشونت علیه کودکان، کار کودک از منظر اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی، حمایت از کودکان در برابر بهره‌کشی اقتصادی در اسلام و مقررات داخلی و بین‌المللی را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که در این مدرسه تخصصی به آن پرداخته می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید از حضور اساتید برجسته‌ای مانند نسرین مصفا استاد دانشگاه تهران، غلامعلی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد قم، محمد‌حسن ضیایی‌فر دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی، محمدمنیر صفی‌الدین رئیس یونیسف ایران، غلامرضا پیوندی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و... خبر داد و گفت: همچنین در این دوره ناصر قربان‌نیا، سعید رهایی، حجت‌الاسلام مصطفی میرمحمدی و محمد حبیبی‌مجنده از اساتید مطرح حقوق دانشگاه مفید حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: در این دوره از برخی قضات برجسته در زمینه مباحث کودکان برای ارائه تجارب به دانشجویان دعوت شده است.

مقدادی خاطرنشان کرد: در این دوره تخصصی ضمن انجام برنامه‌های علمی تفریحی، برای آموزش بهتر دانشجویان دادگاه مجازی نیز برگزار می‌شود.

پنجمین مدرسه تخصصی حقوق از 18 تا 21 شهریور ماه سال جاری در دانشگاه مفید قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/78005/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول