اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان استان فارس:

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان فارس بیمه خدمات درمانی می‌شوند

رئیس پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان استان فارس گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از بدو ورود به دانشگاه و شروع تحصیلات به استخدام دولت درآمده و از پوشش بیمه تامین خدمات درمانی برخوردار می‌شوند.

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان فارس بیمه خدمات درمانی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس، علی افسری اظهار کرد: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در طول مدت تحصیل از سیستم آموزشی رایگان استفاده کرده و از امکانات رفاهی از قبیل تغذیه هفتگی و اسکان خوابگاهی رایگان برخوردار می‌شوند.

وی افزود: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که مدرک کارشناسی از این دانشگاه دریافت می‌کنند می‌توانند پس از طی دو سال خدمت در آموزش و پرورش در آزمون مربوط در رشته‌های مرتبط و مورد‌ نیاز شرکت کرده و ادامه تحصیل دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مدرک تحصیلی دانش‌آموختگان بر اساس ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر و پس از پایان مدت تعهد تسلیم آنها می‌شود.

رئیس پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان استان فارس اضافه کرد: تغییر رشته، اولویت‌ها و یا دوره تحصیلی در بدو ورود و یا در طول تحصیل تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نیست.

افسری گفت: این دانشگاه در دوره کارشناسی پیوسته از میان داوطلبان واجد شرایط دانشجو می‌پذیرد.

افسری در مورد شرایط اختصاصی حضور دانشجویان در این دانشگاه گفت: دانش‌آموزانی که متقاضی ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند باید ضمن دارا بودن گواهی‌نامه پایان دوره پیش‌دانشگاهی، هیچ‌گونه رابطه استخدامی یا تعهد خدمت به نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی نداشته باشند.

دارا بودن نمره علمی کل 6 هزار و 500 و بالاتر در زیرگروه مربوط در آزمون سراسری و حداقل معدل کل 15 دیپلم پایان دوره متوسطه شروط دیگری بود که افسری برای ثبت‌نام در این دانشگاه به آن اشاره کرد.

رئیس پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان استان فارس همچنین گفت: دارندگان مدرک کاردانی پیوسته از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای باید دیپلم دوره متوسطه را با معدل 15 دارا باشند.

افسری با اشاره به سیاست این دانشگاه مبنی بر پذیرش دانشجوی بومی در مورد ملاک‌های تعیین استان برای بومی بودن داوطلبان اضافه کرد: در صورتی که محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی و دو سال آخر دبیرستان برای داوطلبان نظام جدید در یک بخش، شهر یا استان باشد داوطلب بومی آن بخش شهر و استان تلقی می‌شود.

رئیس پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان استان فارس ادامه داد: در صورتی که محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر داوطلب در یک بخش، شهر یا استان نباشد، بخش شهر و استان محل تولد داوطلب در نظر گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: کسانی که به هر نحوی پیش از این مدرک کاردانی و کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) و بالاتر از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی یا غیر دولتی، پیام نور و شبانه دانشگاه‌های آزاد غیر انتفاعی و غیره به صورت معادل یا غیر معادل دریافت کرده‌اند مجاز به انتخاب هیچ‌یک از رشته‌های دانشگاه فرهنگیان نیستند.

رئیس پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان استان فارس خاطرنشان کرد: دارندگان مدرک کاردانی پیوسته از آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای مجاز به شرکت و انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی با اشاره به اینکه آشنایی با سواد قرآنی در مصاحبه علمی و تخصصی این دانشجویان یکی از ملاک‌های مهم تلقی می‌شود، اضافه کرد: نخبگان علمی و مهارتی، مخترعان، مبتکران و برگزیدگان المپیادهای علمی در صورت کسب حد نصاب نمره علمی لازم در مصاحبه از امتیازات لازم برخوردار می‌شوند.

افسری در مورد نحوه ورود دانشجویان به این دانشگاه تصریح کرد: داوطلبان متقاضی شرکت در گزینش رشته‌های دانشگاه فرهنگیان باید مورد مربوط را در بند 43 تقاضانامه ثبت‌نامی علامت‌گذاری کرده، همزمان با توزیع دفترچه انتخاب رشته نسبت به پرداخت 29 هزار ریال به صورت الکترونیکی از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام و همزمان با انتخاب رشته ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/2448/ز/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول