اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین خبر داد

توزیع نخستین انیمیشن خانگی کشور در روز قزوین

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین گفت: انیمیشن قصه‌های مینودری با لهجه قزوینی به عنوان نخستین انیمیشن خانگی کشور در روز قزوین توزیع می‌شود.

توزیع نخستین انیمیشن خانگی کشور در روز قزوین

سعید پورایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به رونمایی از انیمیشن قصه‌های مینودری با گویش قزوینی در آبان‌ ماه سال گذشته اظهار کرد: این انیمیشن امسال همزمان با جشنواره بازی و اسباب‌بازی در روز قزوین در سطح کشور توزیع‌ می‌شود.

وی ادامه داد: انیمیشن قصه‌های مینودری دوبعدی است که به صورت نمادین در نمایشگاه توزیع می‌شود و توزیع آن به صورت بسته‌بندی در بازار خانگی در تمام کشور صورت می‌گیرد.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین با بیان اینکه هر دو ماه یک قسمت از این انیمیشن وارد بازار می‌‌شود،‌ اضافه کرد: تولید انیمیشن هزینه‌بر و زمان‌بر بوده و نیازمند نیروی انسانی زیادی است.

پورایمانی با بیان اینکه انیمیشن قصه‌های مینودری در زمان رونمایی نخستین انیمیشن خانگی بود، تصریح کرد: پیش از ورود این انیمیشن به بازار، انیمیشن دیگری با عنوان «من پهلوانم» از کرمانشاه وارد بازار شد و انیمیشن قصه‌های مینودری دومین انیمیشن خانگی شد.

این مسئول یادآور شد: این انیمیشن در 51 قسمت پیش‌بینی شده است و هر قسمت آن به همراه تبلیغات 25 دقیقه‌ بوده که به فراخور هر داستان برخی شخصیت‌های آن تغییر می‌کند و دارای دو شخصیت ثابت است.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین تصریح کرد: انیمیشن قصه‌های مینودری با لهجه قزوینی و زیرنویس فارسی بوده که یک قسمت آن در 9 ماه تولید شده است.

پورایمانی ادامه داد: 12 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به صورت غیرمستقیم با این مجموعه کار کردند و هر قسمت آن با هزینه سه هزار تومان به صورت دی‌وی‌دی وارد بازار می‌شود.

وی اضافه کرد: حدود هفت دقیقه از انیمیشن قصه‌های مینودری رونمایی شده و حدود 20 مورد تغییر در آن ایجاد شده است.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین خاطرنشان کرد: کارگردانی این انیمیشن را خوئینی‌ها و مدیری طرح آن را رسول آمالی بر عهده داشته است.

*توزیع کارت گیم هوشمند

این مسئول از توزیع کارت گیم هوشمند در میان علاقه‌مندان بازی‌های رایانه‌ای در سطح استان در آینده نزدیک خبر داد.

وی با بیان اینکه بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای قبل از ایجاد این مرکز به صورت بلاتکلیف در منزل یا گیم‌نت‌ها بازی می‌کردند و فعالیت آن‌ها فاقد هر گونه ساماندهی و مسابقه و تنها دارای جنبه سرگرمی بود، افزود: پس از تأسیس این مرکز و هدف‌گذاری‌‌های صورت گرفته به عنوان یک حرفه به این کار نگاه شد.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین با بیان اینکه تیم این استان متشکل از 12 نفر است، اظهار کرد: این تیم در چهار رشته حقوق می‌گیرند و برای لیگ کشور بازی می‌کنند.

*پایلوت کارت گیم‌ هوشمند در قزوین

پورایمانی اضافه کرد: برای نخستین بار در کشور کارت گیم هوشمند در استان قزوین با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک انصار در نمایشگاه کامپیوتر در اردیبهشت ‌ماه پایلوت شد.

وی ادامه داد: حدود 820 نفر در باشگاه بازی‌های رایانه‌ای کاسپین استان قزوین عضو هستند که در آینده‌ای نزدیک تمام آ‌ن‌ها دارای کارت گیم هوشمند می‌شوند.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین افزود: آنان می‌توانند با مراجعه به تمام گیم‌نت‌ها و مراکز بازی‌ و سرگرمی دیجیتال استان قزوین از 20 درصد تخفیف به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای استفاده کنند.

وی با اشاره به مزیت‌های کارت گیم هوشمند یادآور شد: این کارت‌ها دارای قابلیت استفاده به عنوان عابربانک هستند و با تجهیز مراکز بازی و سرگرمی در استان به دستگاه‌های کارت‌خوان، به محض اینکه بازیکن هزینه کارت بازی خود را وارد کند با احتساب 20 درصد حساب می‌شود.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین این امر را موجب تقویت بازار مراکز دیجیتال عنوان کرد.

پورایمانی با بیان اینکه برای ساماندهی و شناسایی هر بازیکن باید هر یک از آنان کارت شناسایی داشته باشند، ادامه داد: با کارت گیم هوشمند بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای می‌توانند از رتبه‌‌بندی خود در مسابقات آگاه شوند.

وی اضافه کرد: با دستگاه‌های نصب شده در مراکز بازی‌ و سرگرمی که با کمک بانک انصار صورت گرفته است، بازیکنان می‌توانند از رتبه خود در جدول استان آگاه شوند.

انتهای پیام/77002/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول