اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان خبر داد

فعالیت کودکان گلستانی نیازمند حمایت بیشتر / تولید 2 اثر انیمیشن تا پایان سال توسط کانون

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با اشاره به اینکه حمایت از فعالیت کودکان گلستانی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تا پایان سال امیدواریم که 2 اثر انیمیشن در حوزه خانواده و تربیت توسط کانون تولید و پخش شود.

فعالیت کودکان گلستانی نیازمند حمایت بیشتر / تولید 2 اثر انیمیشن تا پایان سال توسط کانون

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین سمیعی صبح امروز در جمع مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار داشت: 16 مرکز کانون در سطح استان در حال فعالیت است و در هر مرکز یک مسئول، مربی فرهنگی، ادبی، و هنری وجود دارد و با ورود بچه‎ها به کانون مورد ارزیابی قرار گرفته و با توجه به توانایی‌هایشان در یکی از زیر مجموعه‎های فرهنگی، ادبی و هنری فعالیت خود را شروع می‎کند.

وی با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری استان از لحاظ حمایتی در سطح کشور ضعیف است، افزود: با توجه به فعالیت‎های وسیع و کسب رتبه‎های مختلف همچون کسب رتبه دوم کتاب و کتابخوانی در سطح کشور، قرار گرفتن در ردیف پنج استان برتر در بخش فرهنگی اما متاسفانه از لحاظ ساختار، فضای آموزشی و حمایت‎های مالی استانی کودک حداقل دیده شده و این یک مسئله و مشکلی است که باید مرتفع شود.

یک روز با کانون برای کودکان کار

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان تصریح کرد: یکی دیگر از فعالیت‎های ما برنامه‎ریزی برای کودکان کار و کودکان محروم جامعه برای استفاده از فعالیت‎های کانون است.

وی ابراز داشت: بر همین اساس یک روز با کانون را برای این کودکان برنامه‎ریزی کرده‎ایم تا آنها برای بهره‎مندی از برنامه‎های این مرکز عضو کانون پرورش فکری شوند.

سمیعی یادآور شد: همچنین کتابخانه‎های پستی در مراکز محروم ارائه خدمات خواهند داشت و اجرای نمایش عروسکی سیار از دیگر برنامه‎هایی است که برای این کودکان برنامه‎ریزی شده است.

وی با قدردانی از تلاش مربیان و مسئولان مراکز کانون پرورش فکری در سطح استان متذکر شد: با تلاش‎های انجام شده سمیه محمدی به عنوان مسئول برتر و فاضله ابراهیمی در بخش طرح خلاقیت هنری به عنوان مربی کانون برتر در سطح کشور برگزیده شده‎اند.

اجرای فعالیت‎های فرآیندمحور در کانون پرورش فکری

سمیعی همچنین از تشکیل شورای نمایش در کانون پرورش فکری استان خبر داد و بیان داشت: با توجه به فعالیت‎های کودکان و نوجوانان در بخش انیمیشن، فیلم‎سازی و نمایش عروسکی این شورا تشکیل شده است.

وی فعالیت‎های هنری را یک فعالیت فرآیندمحور دانست و تصریح کرد: وقتی کودکی وارد کانون می‎شود به دنبال این هستیم با فعالیت‎های فرآیندمحور آنها را به صورت دائم به عضویت کانون در بیاوریم و برنامه‎های انیمشین، فیلم‎سازی و نمایش عروسکی از بهترین فعالیت‎های فرآیندمحور محسوب می‎شود و کودکان گلستانی نیز در این زمینه استعدادهای خوبی دارند.

تولید دو اثر انیمیشن توسط کانون پرورش فکری گلستان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان افزود: شورای نمایش استان به منظور کشف این استعدادها و ارائه خلاقیت کودکان تشکیل شده است.

سمیعی گفت: فعالیت کودکان در این بخش شاید مورد استفاد صدا و سیما و مهد کودک‎ها قرار نگیرد و یا خانواده‎ها از آن آشنایی کمتری داشته باشند بر همین اساس تولید فیلم، انیمیشن و نمایش عروسکی را در خود کانون شروع کرده‎ایم.

وی متذکر شد: تا پایان سال امیدواریم که دو اثر انیمیشن در حوزه خانواده و تربیت توسط کانون تولید و پخش شود.

انتهای پیام/83004/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول