اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر:

انیمیشن رئیسعلی دلواری به مناسبت روز ملی مبارزه با استعمار ساخته می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: به مناسبت روز ملی مبارزه با استعمار ساخت انیمیشن رئیسعلی دلواری به عنوان نماد مقاومت استعمارستیزی از اولویت برنامه‌هاست.

انیمیشن رئیسعلی دلواری به مناسبت روز ملی مبارزه با استعمار ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامحسین زارعی، ظهر امروز در نشست ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با استعمار، با گرامیداشت بزرگ مرد مبارز، شهید رئیسعلی دلواری تاکید کرد: ایران اسلامی و بوشهر افتخار می‌کند که در جغرافیای خود منطقه‌ای به نام دلوار دارد و رهبر معظم انقلاب همیشه نام دلوار را می‌ستاید و نام رئیسعلی دلواری را به بزرگی می‌برند زیرا رئیسعلی دلواری کاری کرد که پرونده استعمار انگلیس در ایران بسته شد.

وی با بیان اینکه نام دلوار و رئیسعلی دلواری در جهان و در دل آزادی‌خواهان نقش بسته است گفت: دلوار در تاریخ مبارزات ضد استعماری جهان ستاره‌ای بی غروب است که هیچ‌گاه نام دلوار و دلواری‌ها، تنگستان و تنگستانی‌ها و رئیسعلی غروب نخواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به برنامه روز ملی مبارزه با استعمار گفت: تقدیر از خانواده شهدای دلوار و بازسازی قبر رئیسعلی دلواری و همچنین پخش مراسم بزرگداشت رئیسعلی از طریق شبکه سراسری از جمله برنامه‌هایی است که باید مورد توجه ستاد قرار گیرد.

زارعی از گلباران تپه رشادت در دلوار در روز ملی مبارزه با استعمار خبر داد و افزود: تپه رشادت در دلوار به عنوان اولین رزمگاه سردار شهید رئیسعلی دلواری با استعمارگران انگلیسی به عنوان سمبل وطن‌خواهی در این روز گلباران می‌شود و رژه نیروهای مسلح از دیگر برنامه‌های پیشنهادی این مدیریت به ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با استعمار است.

وی از ساخت انیمیشن رئیسعلی دلواری خبر داد و گفت: در صورت تصویب اعتبار آن ساخت انیمیشن این بزرگ مرد تاریخ ساخته و در مناسبت‌های مختلف پخش می‌شود.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر می‌تواند دبیرخانه ستاد را بر عهده بگیرد و برنامه‌ریزی لازم برای افزایش کیفیت برنامه‌ها داشته باشد.

این مقام مسئول بر هماهنگی برای برگزاری کنگره‌ای در خور شان رئیسعلی دلواری در تهران تاکید کرد و گفت: برگزاری این کنگره جهانی با حضور شخصیت‌های بزرگ تاریخی، بین‌المللی و مسئولان ارشد کشور نیازمند عزم همگانی و تلاش دسته‌جمعی مسئولان است.

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول