اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

عید فطر ارائه کارنامه دوره یک‌ماه جهاد با نفس است

امام جمعه خوی با اشاره به ضرورت اقامه نماز عید سعید فطر، این روز را کارنامه دوره یک‌ماه گذشت و جهاد با نفس عنوان کرد.

عید فطر ارائه کارنامه دوره یک‌ماه جهاد با نفس است

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به تمام مردم انقلابی، مومن و شهیدپرور آذربایجان غربی، اظهار داشت: عید فطر عید خداجویی، خداترسی و خداپرستی بوده و نوعی پاداش به روزه‌داران است که در حقیقت می‌توان آن را پایان نامه دوره یک‌ماه گذشت و جهاد با نفس عنوان کرد.

وی عید سعید فطر را یکی از اعیاد بزرگ و مهم اسلامی برشمرد و تصریح کرد: عید فطر از صدر اسلام تاکنون مورد عنایت و توجه مسلمانان قرار گرفته است و جایگاه ویژه‌ای نزد آنان دارد.

موسوی شکوری بر لزوم توجه به اعمال متعدد وارد شده در شب و روز عید فطر اشاره کرد و گفت: شایسته است مومنان با دعا و مناجات از آثار و برکات این ایام نورانی و سرشار از معنویت بهره کامل را ببرند.

وی عید فطر را نوعی پاداش به روزه‌داران از جانب خداوند متعال عنوان کرد و افزود: امیدواریم در پایان این ماه رمضان خداوند احدیت ظهور هر چه سریع‌تر حضرت ولیعصر(عج) و رهایی مسلمانان از دست استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را پاداش روزه‌داران و پاس‌دارندگان حرمت این ماه نورانی قرار دهد.

موسوی شکوری اقامه نماز عید فطر را یکی از مستحبات مؤکد و اعمال مهم این روز برشمرد و این اجتماع باشکوه عبادی سیاسی را با تمام ویژگی‌های خاص خود، نشانه‌ای از ابهت و عظمت مسلمانان در میان جهانیان اعلام کرد.

امام جمعه خوی با استناد به برخی از روایات موجود از ائمه معصوم(ع)، پرداخت زکات فطریه را شرط قبولی روزه‌ در این ماه دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به فتاوای فقها و مراجع عظام تقلید، زکات فطریه باید بر اساس قوت غالب پرداخت شود.

موسوی شکوری پرداخت زکات فطریه را از واجبات این روز اعلام کرد و افزود: زکات فطریه قبل از اقامه نماز عید فطر کنار گذاشته می‌شود تا بخش مهمی از مشکلات نیازمندان جامعه از این طریق قابل حل شود که این امر نیز همواره مورد تأکید علما و مراجع عالی عظام و عنایت ویژه روزه‌داران قرار می‌‌گیرد.

انتهای پیام/61006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول