اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل تسنن ارومیه:

عید فطر نماد وحدت مسلمانان است

امام جمعه اهل تسنن ارومیه گفت: عید فطر نمادی از وحدت مسلمانان است.

عید فطر نماد وحدت مسلمانان است

ماموستا عبدالقادر بیضاوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ماه رمضان دعوتی است به بازیافتن خود، ندایی است برای توجه به خدای فراموش شده و ضیافتی است برای تناول از مائده تقوا و پایان این مهمانیِ خدایی عید فطر است.

وی افزود: عید فطر عید توفیق بر طاعت و اطاعت، عید توبه و تهذیب نفس، عید ذکر و یاد محرومان و گرسنگان بوده و فطر چیدن میوه‌هایی است که از فطرت می‌جوشد.

بیضاوی با بیان اینکه عید فطر سپاس نعمتی است که در رمضان نازل شده و پیروزی بر خصم درون است، ادامه داد: عید فطر پاداش افطارهای خالصانه و قبولی انفاق‌ها با قصد قربت بوده و عید فطر عید خداجویی،‌ خداترسی و خداپرستی است.

وی ابراز داشت: عید فطر روزی است که همه مسلمانان جهان در کنار یکدیگر به نماز می‌ایستند و به عبادت خداوند متعال می‌پردازند.

بیضاوی با بیان اینکه عید فطر نمادی از وحدت مسلمانان است، خاطرنشان کرد: وحدتی که سبب ذلت و ناامیدی شیطان و دشمنان اسلام می‌شود و آن‌ها با دیدن صف‌های به هم پیوسته مسلمانان در نماز عید فطر می‌فهمند نمی‌توانند اهداف شوم خود را در جوامع اسلامی پیاده کنند.

وی افزود: در عید فطر مسلمانان خدا را شکر می‌نمایند و عید سعید فطر به قشر خاصی اختصاص ندارد و تمام طبقات جامعه اسلامی همه در صف بندگی خداوند به دعا و مناجات با او می‌پردازند و نماز عید فطر را با شکوهی بسیار به جا آورده و دل های پاک شده در ماه رمضان را آماده دریافت پندهای اخلاقی می‌سازند.

بیضاوی اعلام کرد: در کشورهای اسلامی عید سعید فطر ارزش و اهمیت فراوانی دارد و مسلمانان از چند روز قبل خود را برای این روز عزیز آماده می‌کنند و در این روز پس از انجام اعمال مخصوص به دیدن یکدیگر می‌روند.

وی افزود: فرا رسیدن عید سعید فطر زمینه‌ساز وحدت کلمه برای مسلمانان و تقویت اتحاد و اراده آنان و روز نمایش عظمت دین و بازگشت دوباره به فطرت انسانی است.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه ابراز داشت: مسلمانان از این فرصت در راه اعتلای کلمه حق و ترویج معارف حیات بخش الهی بهره گرفته و خود را یک سال دیگر در پناه ایمان و مصونیت بیمه کنند.

انتهای پیام/61005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول