اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نقده:

قبول روزه موکول به پرداخت زکات فطره است

امام جمعه نقده گفت: قبول روزه موکول به پرداخت زکات فطره است.

قبول روزه موکول به پرداخت زکات فطره است

حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: عید سعید فطر روز ترک گناه و فاصله گرفتن از زشتى‏‌ها و پلیدى‏‌ها و روز غلبه بر شیاطین روز است.

وی عنوان کرد: عید سعید فطر روز بازگشت به فطرت است چراکه عید به معناى بازگشت و فطر به معناى فطرت است.

امام جمعه نقده ادامه داد: مسلمانان در این روز در اثر یک ماه ضیافت و میهمانى خداوند به صفاى باطن دست‏ یافته و در حقیقت شخصیت واقعى خویش را بازیافته‏‌اند.

وی خاطرنشان کرد: فطرت پاک انسان در طول سال بر اثر غبارهاى جهل، نادانى و غفلت ‏به انواع گناهان و معصیت‏‌ها مبتلا شده و از حقیقت ‏خود دور مى‏‌شود و در نتیجه دچار خود فراموشى و خدا فراموشى مى‏‌شود اما با فرارسیدن ماه مبارک رمضان انسان مسلمان در پرتو فضاى معنوى آن ماه و تلاش‏‌هاى خویش به یک زندگى نوین دست مى‌‏یابد که مى‏‌توان آن را بازگشت به خویشتن نامید.

حیدری‌زاد با بیان این‌که مسلمانان با عمل به مواردی که با پرداخت زکات فطره انجام مى‏‌شود در روز عید فطر جامه عمل مى‏‌پوشانند، تصریح کرد: پرداخت زکات فطره که با نیت عبادت و تقرب به خداوند متعال انجام مى‏‌شود نوعى بهره‏‌گیرى از مادیات براى رسیدن به معنویات است.

وی افزود: دادن زکات موجب جدایى از تعلقات مادى و هواهاى دنیوى و نفسانى است و انسان مومن براى دوام فطرت الهى خویش و بازگشت ‏به عهد فطرى از هر آنچه رنگ تعلق دارد باید رها و آزاد باشد و به سوى خداوند گام نهد.

امام جمعه نقده یادآور شد: در روز عید سعید فطر مسلمانان با شوق بسیار پس از گذشت یک ماه عبادت و استغاثه در اجتماع روز فطر صف می‏‌کشند و اتحاد، یگانگی، برادری و همدلی خود را به نمایش گذاشته و بار دیگر دست رد به سینه شیطان و شیطان صفتان می‏‌زنند.

انتهای پیام/61005/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول