اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم مطرح شد

احکام پرداخت زکات فطره در کلام آیت‌الله استادی

امام جمعه قم در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر احکام پرداخت زکات فطره را تشریح کرد.

احکام پرداخت زکات فطره در کلام آیت‌الله استادی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد اعظم قم به تشریح احکام زکات فطره پرداخت و گفت: اگر فرد روزه‌داری می‌خواهد در نماز عید فطر شرکت کند باید قبل از شرکت در نماز زکات فطره خود را پرداخت کند.

وی ادامه داد: کسی که در نماز شرکت نکرده است باید تا ظهر نسبت به پرداخت زکات فطره اقدام کند و آن را به فرد فقیر و نیازمندی اهدا کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر شرایط پرداخت زکات فطره به فقیر مهیا نشد باید مبلغ آن کنار گذاشته شود و نباید مبلغی که به عنوان زکات فطره در نظر گرفته شده است را در جای دیگر هزینه کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم به اهل علم احترام کرده و نسبت به انسان‌های عادی بی‌توجه هستند تاکید کرد: در حدیثی از امام علی(ع) آمده است که ولی خدا در بین بندگان مخفی است و با توجه به این حدیث باید به همه احترام بگذاریم.

آیت‌الله استادی با تاکید بر اینکه نباید بندگان خدا را به افراد قابل احترام و افراد غیرقابل احترام تقسیم کرد افزود: انسان‌ها نباید گناهان را کوچک قلمداد کنند و متاسفانه در جامعه شاهد هستیم که برخی گناهان؛ کوچک قلمداد شده و به آن توجهی نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه طاعت خداوند نباید کوچک قلمداد شده و رضایت خدا طبق فرموده امام علی(ع) در طاعتش نهفته است گفت: ممکن است که دو رکعت نماز که مقبول واقع شود برای همیشه انسان را سعادتمند کند.

انتهای پیام/2258/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول