اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز عید فطر برگزار می‌شود

اقامه نماز عید فطر در بلوار عدل یاسوج

سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه یاسوج از برگزاری نماز عید فطر در بلوار عدل این شهر خبر داد و گفت: همه مسئولان برای برگزاری هر‌چه بهتر نماز عید فطر تلاش مضاعف داشته باشند.

اقامه نماز عید فطر در بلوار عدل یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شامگاه سه‌شنبه جلسه ستاد برگزاری نماز عید فطر مرکز کهگیلویه و بویراحمد با حضور امام جمعه این شهر، فرمانده نیروی انتظامی، مدیرکل صدا و سیما و رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر برگزار شد.

در این نشست سید علی‌اصغر حسینی عید فطر را از اعیاد مهم در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: عید فطر از بزرگ‌ترین عیدها در جهان اسلام است و مهم‌ترین موضوع در این روز برگزاری نماز عید فطر است که باید باشکوه‌‌تر از سال‌‌های گذشته برگزار شود.

حسینی اظهار کرد: عید سعید فطر عیدی است که نمازگزاران پس از یک‌ماه روزه‌داری در این روز از خدا اجر و جایزه خود را می‌گیرند این عید از اهمیت خاصی برخوردار است و می‌‌طلبد همه مسئولان برای برگزاری هر‌چه بهتر آن تلاش مضاعف داشته باشند.

وی در ادامه به میزان حضور گسترده و استقبال روزه‌داران در نماز عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: مصلی امام(ره) ظرفیت پذیرش نمازگزاران عید فطر را ندارد و به همین منظور اقامه نماز عید فطر مانند سال‌‌های گذشته در بلوار عدل برگزار می‌شود و از این‌رو می طلبد مسئولان نیروی انتظامی و نظامی تدابیر امنیتی لازم را برای برقراری نظم و امنیت انجام دهند.

امام جمعه یاسوج دیگر امور ساماندهی شده برای روز عید فطر و برگزاری هرچه بهتر نماز را بحث ساماندهی سیستم صوتی عنوان کرد و گفت: با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

حسینی با تاکید بر این‌که سال‌‌های گذشته برگزاری نماز عید فطر به ‌نحو احسن برگزار شد، اذعان کرد: شایسته نیست عده‌‌ای زحمت کسانی‌ که در این زمینه همکاری دارند را زیر سوال ببرند و از آن‌ها نیز انتظار می‌رود این مراسم را بدون هیچ‌گونه مشکلی برگزار کنند.

این مسئول بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان داد که مردم کهگیلویه و بویراحمد پیرو آرمان‌‌های امام ‌(ره) هستند و در روز عید فطر با حضورشان حماسه دیگری نیز خلق خواهند کرد.

علیرضا عادلی نیز از اعلام آمادگی نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت اقامه نماز عید سعید فطر در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: با توجه به این‌که در بلوار عدل بنگاه‌‌های اتومبیل قرار دارند از چند روز قبل اطلاع‌‌رسانی به این بنگاه‌‌ها برای عدم هر‌گونه پارک اتومبیل انجام شده و در صورت مشاهده اتومبیل در محل برگزاری نماز اتومبیل‌ها جمع‌‌آوری و به پارکینگ انتقال داده می‌‌شوند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و حضور مردم چند ساعت قبل از برگزاری نماز بازرسی محل جایگاه صورت می‌گیرد تا خدایی نکرده مشکلی به ‌وجود نیاید.

مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که امسال نماز عید فطر به صورت زنده از سیمای استانی دنا پخش می‌شود، گفت: حضور حداکثری مردم در نماز عید فطر سال گذشته و پوشش تلویزیونی از طریق شبکه استان و رسانه‌‌های ملی رتبه استان را در چند استان اول کشور قرار داد.

در پایان نیز الله‌رحم علوی رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر هم با بیان این‌که تدابیر لازم برای برگزاری هر چه بهتر نماز عید فطر انجام شده است، اظهار داشت: سیستم صوتی، برپایی ایستگاه‌‌های صلواتی، سرویس ایاب و ذهاب، خط‌ کشی صفوف نمازگزاران، تانکرهای آب‌رسانی برای وضو و شرب، اورژانس پزشکی و آتش‌نشانی، ساماندهی صندوق‌های جمع‌‌آوری فطریه و برقراری امنیت از اقدامات لازم برای برگزاری نماز عید فطر است.

انتهای پیام/82011/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول