اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ستاد استهلال اهل سنت گلستان:

منبع قابل اعتماد روز عید فطر، دفتر مقام معظم رهبری است

در بیانیه جلسه شورای استهلال مناطق قومی اهل سنت استان گلستان بر حفظ وحدت بین مسلمین تاکید شد و اعضای این ستاد تنها منبع رسمی و قابل اعتماد اعلان روز عید فطر، را دفتر مقام معظم رهبری اعلام کردند.

منبع قابل اعتماد روز عید فطر، دفتر مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‎فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان، در متن بیانیه ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان در مورد اعلان عید سعید فطر آمده است: خدای سبحان را شاکریم که فرصتی عطا فرمود تا رمضانی دیگر را بر آستان کبریاییش سجده گذاریم و دست دعا بر عرش ملکوتیش برآریم و طلب رحمت کنیم، تا در پناه قرب حضرتش مسیر رستگاری را بپیماییم و در عید سعید فطر جشن بندگی بگیریم و اجر و پاداش از درگاه ایزد متعال مسئلت کنیم.

این بیانیه می‎افزاید: دین مقدس اسلام با پیام توحید و یکتاپرستی و آرمان تشکیل امت واحده اسلامی و جوهر حق‎محوری و عدالت خواهانه‎اش، مرزهای شبه جزیره عربستان را در نوردید، و طی سده‎های مختلف در جریان کشمکش‎ها و تحولات جهانی به دین عالم‎گیر مبدل شد امروز در جغرافیای جهان اسلام و در بیرون از این دایره، حدود یک میلیارد و 300 میلیون مسلمان زندگی می‌کنند.

در این بیانیه تاکید شد: این جمعیت کثیر با زبان‎ها و لهجه‎های متفاوت، با رنگ‎ها و فرهنگ‎های متنوع، با نشانه‎ها و نژادهای گوناگون، و در اقلیم‎ها و قاره‎های مختلف به سوی یک قبله نماز می‎خوانند، به یک قرآن ایمان دارند و حضرت محمد(ص) پیامبر، پیشوا و محبوب قلوب همه آن‎ها است.

در این بیانیه آورده شد: عید فطر فرصتی است که همه مسلمین در یک روز با برگزاری جشنی بزرگ در همه بلاد اسلامی یک‎صدا و هماهنگ باشند.

در این بیانیه عنوان شد: بدینوسیله ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان، برای وحدت رویه و پرهیز از اختلاف در اعلام روز عید سعید فطر موارد ذیل را قاطعانه اعلام و بر آن تاکید می‎ورزد.

ستاد استهلال استان که علما و ائمه جمعه و مدرسین اهل سنت و کارشناسان فنی اعضای آن را تشکیل می‎دهند با تشکیل جلسات متعدد تنها مرکز رسمی اعلام رویت هلال در طول سال است.

تنها منبع رسمی و قابل اعتماد در اعلان روز عید فطر، دفتر مقام معظم رهبری است و در استان هم این ستاد خود را ملزم به تبعیت از آن می‎داند.

از تمامی اقشار و آحاد مختلف مردم متدین و خداجو تقاضا می‎شود که با ستاد استهلال همکاری و در صورت رویت هلال، این ستاد را مطلع کنند.

گروه‎های رصدکننده ستاد استهلال در مناطقی که رویت هلال امکان داشته باشد، حضور و فعالیت خواهند کرد.

انتهای پیام/2307/ط/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول