اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه نخست سال‌ جاری صورت گرفت

ارائه بیش از 42 هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای بخش صنایع در آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: بیش از 42 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای بخش صنایع در سه ماه نخست سال ‌جاری در آذربایجان غربی ارائه شده است.

ارائه بیش از 42 هزار نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای بخش صنایع در آذربایجان غربی

جمشید اسعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد از عوامل کلیدی و انکارناپذیر توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها به شمار می‌رود که فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در سال حماسه سیاسی و اقتصادی در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی با اشاره به اهمیت و لزوم ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به افراد، تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سبب ایجاد مشاغل گوناگون و افزایش درآمد افراد شده و در رشد و توسعه جوامع بسیار موثر هستند.

اسعدی با تأکید بر تربیت نیروی ماهر و متخصص، از ارائه 42 هزار و 370 نفر ساعت آموزش در سه ماه نخست سال ‌جاری در بخش صنایع و صنوف استان خبر داد و افزود: این اقدام در راستای تأمین نیروی انسانی کارآمد در واحدهای تولیدی و صنعتی استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مراکز تخصصی آموزش فنی و حرفه‌ای دارالفنون در کنار مراکز ارتقای مهارت شهرک‌های صنعتی شهرستان‌های ارومیه، خوی، ماکو، مهاباد، پیرانشهر و نقده ارائه‌دهنده این آموزش‌ها به نیروی انسانی بوده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی اعلام کرد: این آموزش‌ها ضمن کار صنوف، در قالب 31 دوره آموزشی در رشته‌های مختلف نظیر صنایع مکانیک، صنایع غذایی، طراحی و دوخت با همکاری واحدهای تولیدی، از طریق اختصاص مراکز جوار کارگاهی و جوار کارخانه‌ای برای خواهران و برادران برگزار شده است.

اسعدی با اشاره به اینکه موفقیت در هر حرفه، نیازمند داشتن مهارت‌های لازم است، بر نقش فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد تأکید کرد و افزود: تنها داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی برای ورود به بازار کار و موفقیت در آن عرصه کافی نیست و داشتن مهارت‌های لازم در حیطه کاری مربوطه بسیار ضروری و مهم است.

انتهای پیام/61006/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول