اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه ای سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد

ارائه آموزش مهارت‎های فنی و حرفه‌ای به ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی

مدیرکل آموزش فنی‌و‌حرفه ای سیستان‌و‌بلوچستان گفت: مهارت‎های فنی و حرفه‌ای به ساکنان سکونت‌گاه‌های غیر رسمی آموزش داده می‌شود اما ارائه این آموزش‌ها علاوه بر تعهدات دولتی فنی‌و‌حرفه‌ای است.

ارائه آموزش مهارت‎های فنی و حرفه‌ای به ساکنان سکونت‌گاه‌های غیررسمی

محمد جهان‌تیغی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای موظف است بر اساس نیاز سنجی‌های مورد قبول جامعه، آموزش‌های مهارتی را به منظور توانمند‌سازی افراد جامعه برای ورود به بازار کار ارائه کند و شاغلین فعال در محیط کار را نیز برای پایداری در این محیط توانمند سازد.

وی آموزش برای آسیب‌دیدگان اجتماعی را از اولویت‌های این سازمان دانست و تصریح کرد: با کمیته امداد و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای پرداخت به این موضوع وارد عمل شده‌ایم به نحوی که در مراکز ترک اعتیاد، فنی‌و‌حرفه‌ای ورود پیدا کرده و در حال ارائه آموزش‌های مهارتی هستیم.

عضو شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان ادامه داد: این یک تعامل خوب است که ایجاد شده و کمک فراوانی در ایجاد روحیه امید و بازتوانی افراد می‌کند، البته باید تدبیر شود تا از بروز این ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری شود.

جهان‌تیغی تعداد سکونت‌گاه‌های غیر رسمی استان را بنا بر اعلام وزارت کشور، 42 مورد عنوان کرد و توانمند‌سازی ساکنان این مناطق را یکی از نیاز‌های ویژه ارائه خدمات دانست.ارائه آموزش مهارت در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در حال حاضر با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در راستای ارائه آموزش‌های مهارت در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی موافقتنامه‌هایی با بهزیستی، امور عشایر، دانشگاه و راه‌و‌شهرسازی مبادله شده است، گفت: ارائه خدمات آموزشی در این مناطق علاوه بر تعهدات دولتی این اداره‌کل است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون در خیابان شریعتی شمالی زاهدان بالغ بر 100 نفر برای دریافت خدمات آموزش مهارت ثبت نام کرده‌اند و نزدیک به 300 نفر نیز برای دریافت آموزش اعلام آمادگی کرده‌اند، در مسجد ابوذر زاهدان نیز 100 نفر در حال فراگیری آموزش‌های مهارتی هستند و بالغ بر این تعداد نیز برای دریافت آموزش ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/75004/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول