اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان:

فنی و حرفه‌ای اثرگذارترین نهاد در فضای اشتغال است

فرماندار دشتستان گفت: فنی و حرفه‌ای اثرگذارترین نهاد در فضای اشتغال است.

فنی و حرفه‌ای اثرگذارترین نهاد در فضای اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علیرضا خرمی صبح امروز در دیدار با کارکنان فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتستان اظهار داشت: امروز فنی و حرفه‌ای از نهادهای اثرگذار در جامعه است و نقش این نهاد در ارتقای مهارت و ایجاد شغل در جامعه به وضوح قابل مشاهده است.

وی افزود: تشویق و ترغیب مردم و به‌خصوص نسل جوان به استفاده از امکانات فنی و حرفه‌ای و بهره‌مندی از آموزش‌های این نهاد از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و هر فرد و مسئولی که تریبونی در اختیار دارد باید به تبلیغ این مساله بپردازد.

خرمی با اشاره به نقش فنی و حرفه‌ای در رفع معضل بیکاری در جامعه، خاطرنشان کرد: افرادی که بیکار هستند در رشته مورد علاقه خود و به صورت عملی در فنی و حرفه‌ای می‌توانند به یادگیری بپردازند و سپس اقدام به ایجاد اشتغال کنند.

فرماندار دشتستان بیان داشت: مهارت‌آموزی یکی از برنامه‌های مهمی است همه دولت‌ها به‌عنوان راهکار حل مشکل اشتغال به‌صورت اساسی به آن توجه دارند و می‌توان این موضوع را زیربنای اصلی توسعه اشتغال و گسترش فرصت‌های شغلی در جامعه دانست.

وی با تاکید بر اینکه فنی و حرفه‌ای باید متولی اصلی مهارت‌آموزی باشد، اضافه کرد: مهارت یک امر ذاتی و لازمه نقش‌آفرینی در بخش‌های مختلف است و مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای به‌عنوان یکی از متولیان اصلی مهارت آموزی در جامعه باید ایفای نقش کنند. اهمیت مراکز فنی و حرفه‌ای در جامعه با دانشگاه‌ها برابر است و در واقع باید این مراکز را مکمل آموزش‌های دانشگاهی و آکادمیک در رفع نیازهای جامعه دانست.

فرماندار دشتستان گفت: در محیط دانشگاهی مباحث فنی و تئوری آموزش داده می‌شود ولی مباحث آموزشی ارائه شده در مراکز فنی و حرفه‌ای به صورت عملی و اجرایی است.

خرمی با تاکید بر اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای وظیفه سنگینی بر عهده دارد، متذکر شد: این سازمان باید افرادی را تربیت کند که از نظر حرفه‌ای در آن شغلی که وارد می‌شوند بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشند.

انتهای پیام/2452/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول