اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان خبر داد

آموزش 6 میلیون نفرساعت مهارت فنی و حرفه‌ای گیلان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان از آموزش شش میلیون نفر ساعت مهارت آموزشگاه‌های آزاد و دولتی امسال در این استان خبر داد.

آموزش 6 میلیون نفرساعت مهارت فنی و حرفه‌ای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول شمشادی ظهر امروز در همایش کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به چشم‌انداز 1404 اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در افق بیست ساله کشور باید در قله تکنولوژی و علوم در منطقه باشد.

شمشادی حرکت به طرف واحدهای فناور در تحقق افق چشم‌انداز را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: تمام صاحب‌نظران معتقد هستند تنها به منابع زیرزمینی و نفت و گاز نمی‌توان تکیه کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه منابع زیرزمینی باید تبدیل به منابع دانش‌افزا و مهارت‌افزا شود، تصریح کرد: فناوری و نوآوری، کارآفرینی و کارهای شایسته باید برای تحقق امر مذکور در نظر گرفته شود.

وی ماندگاری فعالیت افراد مهارت‌آموز را پنج برابر بیشتر از افراد بدون مهارت خواند و بیان کرد: اصلاح هرم شغلی در ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه کشور تکلیف شده است.

شمشادی با اشاره به اینکه کارشناسان 75 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند، یادآور شد: 25 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها کاردان هستند و در هرم اشتغال شکاف ایجاد شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان شکاف در هرم اشتغال را سبب بیکاری در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: افراد ماهر می‌توانند شکاف مذکور را پر کنند.

وی به ابلاغ سیاست‌های اشتغال از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: قانونگذار رسالت افزایش کارآفرینی، تربیت نیروهای انسانی ماهر و متخصص را به عهده آموزش و پرورش، آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها گذاشته است.

شمشادی ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و استفاده از تولیدات داخلی به عنوان ارزش اسلامی و ملی با بهره‌گیری از نظام آموزشی و تبلیغی کشور را از سیاست‌های کلی اشتغال اعلام کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد مناسب با نیازهای بازار کار از سیاست‌های کلی اشتغال است، اظهار کرد: ارتقای توان کارآفرینی با مسئولیت نظام آموزشی کشور است.

وی بر توأم کردن آموزش و مهارت و همچنین جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی به منظور استفاده از ظرفیت آنها تاکید کرد و افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار با تاکید بر استفاده از توسعه فناوری و اقتصادی دانش‌بنیان و آینده‌نگری نسبت به تحول آنها در سطح ملی و جهانی از جمله سیاست‌های کلی اشتغال است.

شمشادی خواستار ایجاد نظام اطلاعات بازار کار شد و بیان کرد: بهبود محیط کسب و کار و ارتقای شاخص‌های محیط سیاسی، فرهنگی، قضایی و محیط کلان، مالیات‌ها و زیرساخت‌ها و همچنین حمایت از بخش خصوصی و تعاونی و رقابت از راه اصلاح قوانین، مقررات و رویه‌های مربوطه در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران امکانپذیر است.

به گزارش فارس، 50 نفر از مربیان فنی و حرفه‌ای، مدیران آموزشگاه‌های آزاد و دولتی و همچنین حامیان دولتی و بخش خصوصی فنی و حرفه‌ای گیلان در مراسم مذکور با اهدای لوح تجلیل شدند.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول