اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

صدور 7 هزار گواهی مهارت توسط فنی و حرفه‌ای زنجان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: در دو آزمون گذشته 7 هزار و 264 گواهی مهارت در استان صادر کرده‌ایم.

صدور 7 هزار گواهی مهارت توسط فنی و حرفه‌ای زنجان

قاسم صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به رویکرد جدید فنی و حرفه‌ای درباره آموزش‌های بازارمحور اشاره کرد و افزود: در این طرح رویکرد آموزش، تولید و بازاریابی برای کارآموزان مطرح است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان تلاش خوبی در زمینه آموزش‌های مهارتی داشته است، تصریح کرد: فنی و حرفه‌ای در بحث بازارمحور تولید محصول را در حین کارآموزی با الگوی فعالیت در محیط واقعی کار امکان‌پذیر می‌کند و تعامل استادکار و کارآموز انجام می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه برای تولید یک محصول به کارخانه بزرگ نیاز نیست، گفت: با شعار هر خانه یک کارخانه می‌توان محصول را تولید کرد.

وی اضافه کرد: امروز حدود 150 کشور جهان در عرصه تولید مشاغل خانگی وارد شده‌اند.

صیادی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته ساماندهی مشاغل خانگی در مجلس تصویب و در استان‌ها عملیاتی شده است، افزود: در حوزه مشاغل خانگی فنی و حرفه‌ای می‌تواند از کشورهای توسعه‎یافته الگو‌گیری کند.

وی با تاکید بر اینکه 30 درصد مشاغل کشور چین به مشاغل خانگی اختصاص دارد، اظهار کرد: همچنین هندوستان با 60 درصد و کشور تایوان با 70 درصد اشتغال به شبکه مشاغل خانگی اختصاص دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان به فعالیت این مرکز در حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت اشاره کرد و ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند از فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای با مراجعه به پورتال سازمان و دفترچه‌های سه ماهه اطلاع یابند.

وی با اشاره به اینکه مراکز ثابت و سیار فنی و حرفه‌ای استان در طول دو سال گذشته بیشترین رشد را در حوزه‌ روستایی داشته است، تصریح کرد: این سازمان در کمپ‌های اعتیاد کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند.

صیادی با تاکید بر اینکه فنی و حرفه‌ای در زندان ابهر و زنجان برنامه‌های آموزشی و مهارتی مختلف برای زندانیان برگزار می‌کند، گفت: هدف از برگزاری این کلاس‌ها آموزش و اشتغال آنها در آینده است.

وی ادامه داد: همچنین فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها برای سربازان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی دوره‌های مختلف آموزشی برگزار می‌کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با تاکید بر اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان با ارزیابی و آزمون تقویت می‌شود، گفت: در دو آزمون گذشته فنی و حرفه‌ای زنجان 7 هزار و 264 گواهی مهارت صادر کرده است.

انتهای پیام/73008/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول