اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سه ماه نخست سال‌ جاری صورت گرفت

برگزاری 1313 دوره آموزشی در فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی گفت: یک هزار و 313 دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای در سه ماه نخست سال ‌جاری در آذربایجان غربی برگزار شده است.

برگزاری 1313 دوره آموزشی در فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی

جمشید اسعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با برگزاری یک هزار و 313 دوره آموزشی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد آذربایجان غربی، یک میلیون و 85 هزار و 301 نفرساعت در بخش خصوصی موسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان مهارت‌های لازم را آموزش دیده‌اند.

وی با اعلام اینکه هم اکنون 355 موسسه کارآموزی آزاد فعال در بخش‌هایی نظیر صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در استان وجود دارد، تصریح کرد: 47 درصد این موسسات در مرکز استان متمرکز شده‌اند.

اسعدی با توجه به استقبال بیش‌تر بانوان از برنامه‌های مهارت‌آموزی سازمان فنی و حرفه‌ای، گفت: 214 آموزشگاه از 355 آموزشگاه فعال آزاد در استان ویژه بانوان و 55 آموزشگاه ویژه برادران است که در این میان 86 آموزشگاه دومنظوره نیز برای ارائه آموزش‌های مهارتی به افراد علاقه‌مند فعالیت می‌کنند.

وی از برگزاری یک هزار و 313 دوره آموزشی در سه ماهه نخست سال‌ جاری در استان خبر داد و افزود: با برگزاری این دوره‌ها بالغ بر یک میلیون و 85 هزار و 301 نفرساعت در بخش خصوصی موسسات کارآموزی و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، آموزش‌های مهارتی لازم را دریافت کرده‌اند.

اسعدی بر توجه جدی این اداره کل بر کیفیت آموزش‌های ارائه شده تأکید کرد و افزود: در این راستا 189 بازرسی از عملکرد آموزشی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان در سه ماهه نخست سال ‌جاری به عمل آمده است.

وی از در دست داشتن برنامه‌های متعدد برای ساماندهی وضعیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان خبر داد و تصریح کرد: با انجام مشاوره‌های آموزشی، برای توسعه شاخص‌های اعتبارسنجی آموزشگاه‌ها و اجرای آموزش‌های خاص در آموزشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های جامعی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی به کسب رتبه‌های نخست کشوری در بحث توسعه آموزشی در بخش خصوصی، در آموزش در زندان و کسب مهارت زندانیان و مشاوره آموزشی و رهگیری شغلی اشاره کرد و گفت: در بحث ممیزی منابع آموزشی نیز اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در سال 91 رتبه دوم کشوری را به دست آورد.

انتهای پیام/61006/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول