اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل:

12 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان معسر نیازمندیم

مدیرعامل ستاد دیه استان اردبیل گفت: برای آزادی 350 زندانی جرایم غیرعمد معسر به بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

12 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان معسر نیازمندیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود انزابی عصر امروز در آیین جشن گلریزان در مشگین‌شهر اظهار داشت: ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان در یک سال اخیر بیش از سه میلیارد تومان کمک کرده و با تلاش‌های انجام شده زمینه گذشت رقم 3.5 میلیارد تومان را نیز از سوی شاکیان فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: با این اقدامات و تلاش‌های انجام شده شاهد آزادی 150 زندانی جرایم غیرعمد در استان بودیم که از این لحاظ استان اردبیل جزو استان‌های موفق در آزادی زندانیان نیازمند بوده است.

انزابی با بیان اینکه هم اکنون 350 زندانی چشم انتظار کمک‌های خیرین و نیکوکاران هستند تا از بند زندان آزاد شوند، خاطر نشان کرد:‌ در کنار تأمین مبلغ سه هزار و 326 سکه از بابت مهریه، حدود 9 میلیارد تومان بدهی این افراد است که باید به هر نحو ممکن تأمین شود.

این مسئول با یادآوری اینکه اقدامات و فعالیت‌های پیشگیرانه در افزایش زندانیان جرایم غیرعمد در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: ما در سه بخش شامل تصادفات رانندگی، محکومیت‌های مالی و حوزه نفقه و مهریه به کمک زندانیان معسر می‌شتابیم که امسال نیز در تمام شهرها موفق به برگزاری جشن گلریزان شدیم تا کمک‌های مردمی جمع‌آوری شود.

وی موضوع اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها را در قالب بحث پیشگیرانه یادآور شد و بیان کرد:‌ ما در سال‌های گذشته در قالب یاوران ستاد دیه موفق شدیم در تمام شهرها فعالیت این ستاد را سامان بخشیم تا در طول سال بتوانند یاریگر زندانیان جرایم غیرعمد و معسر باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل ستاد دیه استان یادآور شد: ‌قسمت اعظم منابع مالی از طریق گذشت شکات و بخشی نیز از طریق کمک‌های خیرین و نیکوکاران تأمین می‌شود که در این راستا ما موفق شدیم از تسهیلات بانکی نیز با بهره کمتر از چهار درصد استفاده کنیم که جا دارد از مسئولان بانک قرض‌الحسنه مهر قدردانی کنیم.

انزابی به تقارن ماه مبارک رمضان و تلاش خیرین برای آزادی زندانیان در بند مالی خبر داد و گفت: تمامی افرادی که در اولویت آزادی قرار دارند زندانیان جرایم غیرعمد هستند و ما خارج از این قاعده به هیچ زندانی برای آزادی کمکی نمی‌کنیم.

رئیس زندان مشگین‌شهر نیز در این مراسم افزود: بیش از 77 زندانی جرایم غیرعمد و مالی غیر از کلاهبرداری در مشگین‌شهر وجود دارند که برای آزادی آنها به 22 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

ارشد بابازاده تصریح کرد:‌ در جشن گلریزان امسال خیرین و نیکوکاران این شهرستان بیش از 70 میلیون تومان کمک کردند که امیدواریم با کمک ستاد دیه و گذشت شکات بتوانیم آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62006/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول