اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کل فرهنگی و قضایی زندان‌های قم خبر داد

برگزاری محفل انس با قرآن ویژه زندانیان قمی

رئیس اداره کل فرهنگی و قضایی زندان‌های استان قم از برگزاری محافل انس با قرآن ویژه زندانیان قمی در ماه مبارک رمضان خبر داد.

برگزاری محفل انس با قرآن ویژه زندانیان قمی

قاسم صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی ویژه زندانیان در این ماه مبارک اظهار داشت: اداره کل زندان‌های استان‌ قم در زمینه قرآن فعالیت‌ها و برنامه‌های چشمگیر و گسترده‌ای دارد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که در این ماه مبارک به اجرا گذاشته می‌شود اضافه کرد: هر روز جزءخوانی به صورت دسته جمعی در تمام نمازخانه‌های زندان‌های تابعه انجام می‌شود.

رئیس اداره کل فرهنگی و قضایی زندان‌های استان قم افزود: با مؤسسات قرآنی عالی که در سطح استان فعال هستند از جمله موسسه قرآنی فنون و قرائت همکاری داشته و سه نفر از اساتید برجسته داخل زندان‌ها مشغول آموزش قرآن به زندانیان هستند.

وی با اشاره به دارالقرآن اداره کل زندان‌ها ادامه داد: این اداره فعالیت‌های مختلفی را زیرپوشش قرار داده و اساتیدی در این دارالقرآن حضور داشته و مشغول تعلیم و تربیت قرآنی زندانیان هستند.

صفایی به اجرای برنامه‌های حفظ قرآن، تفسیر و تبیین معانی قرآن اشاره و بیان کرد: اخیراً در ماه مبارک رمضان یک دوره مصوب 28 ساعته برای کارکنان در نظر گرفته شده که طی آن آیات منتخب قرآن کریم توسط اساتید حوزه علمیه قم برای کارکنان تدریس می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن نیز در زندان مرکزی قم با حضور قاریان ممتاز استان به شکل بسیار با‌شکوهی برگزار می‌شود.

رئیس اداره کل فرهنگی و قضایی زندان‌های استان قم در ارتباط با افراد زیرپوشش این فعالیت‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: با وجود اینکه با کمبود فضا برای حضور زندانیان مواجه هستیم شرکت در این برنامه‌ها را نوبت‌بندی کرده‌ایم ولی تلاش می‌کنیم حداکثر زندانیان بتوانند در این برنامه‌ها شرکت کنند.

وی با اشاره به فعالیت اداره کل زندان‌ها در زمینه اشتغال‌زایی برای زندانیان بیان کرد: یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌های ما اشتغال‌زایی زندانیان است و با تعاملی که با بنیاد تعاون انجام می‌شود کارگاه‌هایی در داخل زندان و همچنین در بیرون از زندان طراحی و راه‌اندازی شده است.

صفایی افزود: زندانیانی که شرایط کار را داشته باشند پس از اینکه فرایند لازم را گذراندند در این کارگاه‌ها مشغول کار می‌شوند و از درآمدهایی که از کار کردن خود به دست می‌آورند بخشی به حساب خانواده‌ها واریز شده و بخشی هم به حساب خود زندانیان واریز می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های روان درمانی در زندان‌های قم تاکید کرد: 10 نفر از اساتید حوزه علمیه قم که از رشته‌های روانشناسی در موسسه امام خمینی (ره) فارغ‌التحصیل شدند در راستای اصلاح و تربیت زندانیان مباحثی را با موضوعات روان درمانی مطرح کرده تا درصد بازگشت به زندان را هرچه بیشتر کاهش دهند و درصد بازگشت به زندان کسانی که در بحث‌های روان درمانی شرکت می‌کنند بسیار پایین است.

رئیس اداره کل فرهنگی و قضایی زندان‌های استان قم اضافه کرد: همچنین فعالیت‌های تربیت بدنی در رشته‌های مختلف برای زندانیان در نظر گرفته شده است و انجام ورزش صبحگاهی از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2258/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول