اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان:

980 نفر خانواده زندانیان زیرپوشش کمیته امداد گیلان هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان گفت: 980 نفر از خانواده‌های زندانیان گیلان زیرپوشش کمیته امداد استان هستند.

980 نفر خانواده زندانیان زیرپوشش کمیته امداد گیلان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین علی‌محمدی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر گزارشی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان در پنج سال گذشته را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه اکنون 114 هزار خانوار نیازمند از خدمات مستمر کمیته امداد گیلان استفاده می‌کنند، اظهار کرد: بیش از 72 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار در گیلان زیرپوشش کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان، ادامه داد: 21 هزار و 500 نفر دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند زیرپوشش کمیته امداد گیلان هستند.

به گفته وی، 52 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد گیلان از خدمات بیمه درمانی به صورت رایگان استفاده می‌کنند.

علی‌محمدی، با تصریح بر اینکه 980 نفر از خانواده‌های زندانیان گیلان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند، خاطرنشان کرد: اقدام‌های پنج ساله این نهاد در دو بخش توانمندسازی مددجویان و از کارافتادگان و نیز پرداخت مستمری در ماه خلاصه می‌شود.

وی از پرداخت 336 میلیارد تومان مستمری مددجویان کمیته امداد گیلان در پنج سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در این مدت 34 هزار فرصت شغلی برای مددجویان با پرداخت 130 میلیارد تومان تسهیلات ایجاد شد.

علی‌محمدی، احداث مسکن روستایی و شهری را از دیگر خدمات کمیته امداد استان ذکر کرد و متذکر شد: در پنج سال گذشته تعداد 6 هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد گیلان ساخته و یا در شهرها خریداری شده است.

وی هزینه تعداد مذکور مسکن را 68 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای خرید انشعاب آب، برق و گاز 32 هزار مورد مددجویان گیلان مبلغ 7 میلیارد تومان پرداخت شده است.

این مسئول، از فعالیت دو اردوگاه در زمینه تحصیلی، تربیتی و مشاوره خانواده‌ها خبر داد و یادآور شد: اکنون پنج کانون در همین راستا در گیلان فعال است که چهار کانون درجه یک کشوری هستند.

وی هزینه راه‌اندازی این کانون‌ها را 11.5 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: زنان سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد نیز از خدمات تامین اجتماعی برخوردار هستند و برای بیمه این قشر 21 میلیارد تومان در پنج سال گذشته تاکنون پرداخت شده است.

علی‌محمدی، پرداخت 8.5 میلیارد تومان هزینه ازدواج برای 15 هزار نوعروس، 91 هزار مورد وام کارگشایی و اشتغال با مبلغ 46 میلیارد تومان را از دیگر اقدام‌های کمیته امداد در مدت مذکور برشمرد.

وی، خاطرنشان کرد: 490 هزار نفر به صورت موردی از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شدند که برای این تعداد مبلغ 17 میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان، پرداخت 37 میلیارد تومان به افراد بی‌بضاعت را از دیگر اقدام‌های پنج‌ ساله این نهاد ذکر کرد.

وی از جمع‌آوری 600 میلیارد تومان صدقه مردم گیلان در ماه را از جمله کمک‌های مردم استان عنوان کرد و از تشکیل ستاد زکات در کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان خبر داد.

به گفته علی‌محمدی، سال گذشته مردم گیلان 1.5 میلیارد تومان زکات مستحبی پرداخت کردند.

انتهای پیام/84001/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول