اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

قدس در سرزمین‌های آسیای مرکزی، افغانستان و شبه‌قاره/۴۶

رایزن فرهنگی ایران در بیشکک: روز قدس رمز وحدت و همبستگی امت اسلامی است

رایزن فرهنگی کشورمان ضمن حضور و سخنرانی در نماز جمعه بیشکک پایتخت قرقیزستان، این روز را برای وحدت و همبستگی امت اسلامی ارزشمند برشمرد.

رایزن فرهنگی ایران در بیشکک: روز قدس رمز وحدت و همبستگی امت اسلامی است

به‌ گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، «علی کبریایی‌زاده» رایزن فرهنگی و «محمد پرداخت‌چی» کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان در نمازجمعه مسجد مرکزی بیشکک که به ‌امامت «رحمت‌الله اگمبردی‌اف» مفتی اعظم این کشور برگزار شد، شرکت کردند.

رایزن فرهنگی کشورمان به ‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه، به ‌ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به آیات سوره قدر، فضائل ماه مبارک رمضان را برشمرد.

وی گفت: ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی، ماه رحمت و مغفرت و ماه توجه به ‌محرومان و ایتام بوده و ماهی است که مسلمانان با هم رئوف و مهربانند و به‌ یکدیگر و سرنوشت هم  توجه می‌کنند.

کبریایی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با قرائت آیه اول سوره اسراء، به اهمیت فلسطین و بیت‌المقدس برای مسلمانان پرداخت و افزود: بیت‌المقدس اولین قبله مسلمین و مکان مقدسی است که پیامبر عظیم‌الشان اسلام از مسجد‌القصی در این شهر به معراج رفتند. این شهر قبور بسیاری از صحابه حضرت رسول اکرم(ص) را در خود جای داده است و به ‌همین دلیل بیت‌المقدس در تاریخ و فرهنگ اسلامی جایگاه غیرقابل‌توصیفی دارد و برای مسلمان ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد که حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران با درک حقایق قدس در پیامی که در سال 1979 صادر کردند، روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کردند. لذا امروز روز قدس است و روز قدس روزی است که مسلمانان جهان همه با هم به‌ نشانه همدلی و همراهی با مردم مسلمان فلسطین، حمایت و احساسات خود را به قدس شریف و مردم مظلوم آن ابراز می‌دارند و تنفر خود را از اسرائیل غاصب اعلام می‌کنند.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان سخنان خود پیشاپیش عید سعید فطر را نیز به‌ مسلمانان قرقیزستان تبریک گفت و از خدای متعال برای امت اسلامی آرزوی پیروزی و عزت کرد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول