اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

صادرات چاروق زنجان به نام اصفهان

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: محصول چاروق استان زنجان به نام استان اصفهان به کشورهایی چون ژاپن صادر می‌شود.

صادرات چاروق زنجان به نام اصفهان

لطیف کریمی‌سوره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: استان زنجان در زمینه تولید دو محصول صنایع‌دستی مس و چاقو با مشکلاتی مواجه بود.

وی با اشاره به اینکه ادغام اتحادیه مس و چاقو با این هدف که یک مدیریتی آن سبب مقرون به صرفه بودن می‌شود، مشکلاتی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: ادغام این دو اتحادیه و مدیریت مشترک آن غیر ممکن است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه مقرر شده که مدیریت دو اتحادیه مذکور تفکیک شود، اضافه کرد: فعال شدن اتحادیه‌های مس و چاقو از مهمترین برنامه‌های اداره کل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه صادرات محصولات صنایع‌دستی نیز موانعی در استان وجود دارد، ادامه داد: در زمینه صادرات شمشیر با کمک‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، وزارت دفاع فردی را برای این امر معرفی کرده است.

کریمی‌سوره نیز با بیان اینکه ارزیابی‌کننده ملیله نیز بانک مرکزی است، افزود: این ارزیابی در استان تهران صورت می‌گیرد و به همین دلیل محصولات ملیله از تهران صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صادرات سایر صنایع‌دستی استان زنجان هیچ مشکلی ندارد، یادآور شد: امیدواریم موانع موجود در صادرات ملیله و چاقو برطرف شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه صنعتگران چاروق استان زنجان باید به سمت مشتری‌مداری پیش روند، خاطرنشان کرد: باید سلایق مردم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه چاروق‌‌دوزان استان زنجان فقط به سبک‌های سنتی اکتفا کرده‌اند، ادامه داد: یکی از صنعتگران این رشته که ایده‌ای جدیدی را در بازار ارائه کرده است، محصولات تولیدی وی به نام فرد دیگری در اصفهان به کشور ژاپن صادر می‌شود.

کریمی‌سوره با بیان اینکه صادرات محصول استان زنجان به نام استان دیگر جای تاسف دارد، اذعان داشت: در این زمینه با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول