اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رهاسازی اسکلت‌های کشف شده طی کاوش‌های میراث فرهنگی در کوهبنان

فارس از رهاسازی اسکلت‌های کشف شده در کاوش‌های میراث فرهنگی در پارک برهان‌الدین کوهبنان گزارش می‌دهد.

رهاسازی اسکلت‌های کشف شده طی کاوش‌های میراث فرهنگی در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، عصر چهارشنبه دوم مردادماه سال جاری در حفاری‌های میراث فرهنگی کوهبنان در پارک تاریخی و گردشگری برهان‌الدین و در اطراف مدرسه عرفان اسلامی شیخ ابوسعید کوهبنان چندین اسکلت انسان که هنوز اطلاع دقیقی از آنها در دست نیست، کشف شد.

به گفته افراد محلی اسکلت‌هایی که در دیواره این حفاری‌ها کشف شده است، مربوط به اجساد باقیمانده از قبرستانی است که سال‌های بسیار دور و قبل از احداث پارک برهان‌الدین در این مکان وجود داشت که هنوز هیچ‌گونه اطلاعاتی از اسکلت‌های مکشوفه در دست نیست.

جالب اینکه اسکلت‌های کشف شده در زیر آفتاب داغ آسمان و در اطراف مدرسه شیخ ابوسعید رها شده بود که به همت امام جمعه کوهبنان حجت‌الاسلام صالح‌نیا استخوان‌های مکشوفه دفن شد.

این اتفاق در حالی رخ داد که بسیاری از مردم شهر کوهبنان در چند روز گذشته به هر نحو ممکن خود را به این مکان می‌رساندند تا از اسکلت‌های پیدا شده دیدن و عکس تهیه کنند، اما با کمال تأسف پیمانکار این پروژه از دفن اسکلت‌ها خودداری کرده بود.

بنا به گفته یکی از شهروندان کوهبنان زمانی که پیمانکار با اعتراض مردم و تعدادی از بزرگان و مسئولان شهر مواجه شد، سعی کرد استخوان‌ها را در یک گونی ریخته و در نزدیک همان محل دفن کند که این عمل نگرانی و اعتراض تعدادی از مردم متدین و فرهنگ‌دوست کوهبنان بام فرهنگی استان کرمان را در پی داشت.

با توجه به شواهد و نقل سینه به سینه مردم کوهبنان در این محل قبرستان بسیار قدیمی وجود داشته و به نظر می‌رسد بسیاری از عرفا، مشاهیر و شعرای به نام کوهبنان در کنار مدرسه اسلامی شیخ ابوسعید به خاک سپرده شده‌اند، زیرا این مکان در گذشته و حال نزد مردم کوهبنان از قداست ویژه‌ای برخوردار است و جا دارد که مسئولان امر در این رابطه با حساسیت بیشتری به موضوع نگاه کنند.

به گزارش فارس چندین سال قبل هم به دلیل حفاری‌های اداره گاز در خیابان برهان‌الدین و حفاری‌های منطقه مصلای کوهبنان در فاصله نزدیک به پارک برهان‌الدین و در محل فعلی دفن شهدای گمنام هم اجسادی کشف شد که هویت آن اجساد نیز نامشخص ماند.

انتهای پیام/80012/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول