اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور و با برگزاری جلسه توجیهی انجمن‌های آذربایجان‌شرقی

رونمایی از لوح واگذاری تصدی‌گری‌های اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی به بخش خصوصی

جلسه توجیهی تشکل‌ها و انجمن‌های آذربایجان‌شرقی و آیین رونمایی از لوح واگذاری تصدی‌گری‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی به بخش خصوصی همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شد.

رونمایی از لوح واگذاری تصدی‌گری‌های اداره‌کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی به بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در جمع اعضای تشکل‌ها و انجمن‌های مرتبط با این سه حوزه در استان اظهار کرد: اقداماتی نظیر ارائه مجوز فعالیت و صدور کارت‌های هنرمندی در آذربایجان‌شرقی به تشکل‌ها و انجمن های مرتبط واگذار می‌شود.

وی با اشاره به تصویب واگذاری امور تصدی‌گری در هیئت دولت و پیگیری‌های ملک‌زاده معاون رئیس جمهور، واگذاری تصدی‌ها در سرمایه‌گذاری، گردشگری و سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی را کاری کارشناسی شده، اساسی و مورد نیاز توصیف کرد.

محمدی نقش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را با این واگذاری‌ها، نظارتی خواند و گفت: اصناف و انجمن‌ها به مرحله‌ایی رسیده‌اند که به خوبی می‌توانند امور مرتبط را با نظارت این اداره کل مدیریت کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر با ایجاد شورای تشکل‌های قوی و تاثیرگذاری و نیز فعالان و سازمان‌های غیر دولتی حرفه‌ای می‌توان انتظار داشت که زمان و توان بیشتری به منظور پیشبرد و تخصصی شدن فعالیت‌ها در سه حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع دستی اختصاص داده شود.

محمدی با بیان اینکه آذربایجان شرقی آمادگی دارد با جلسات مشترک با معاونت‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع دستی با تشکل‌ها و انجمن‌ها نسبت به انتقال این وظایف و مسئولیت‌ها به بخش خصوصی اقدام کند، اظهار کرد: به محض صدور و ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی در چند روزه آینده این مصوبه هیئت دولت در استان اجرایی خواهد شد.

یادآور می‌شود، لوح واگذاری تصدی‌گری‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری،گردشگری و صنایع دستی به بخش خصوصی در آذربایجان شرقی، روز شنبه 15 تیر ماه همزمان با 30 استان دیگر کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول