اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سپاه صاحب‌الامر (عج) صورت گرفت

تحویل اشیاء تاریخی مکشوفه از قاچاقچیان به میراث فرهنگی قزوین

سرپرست میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: 195 قطعه اشیاء تاریخی مکشوفه که توسط اطلاعات سپاه صاحب‌الامر (عج) از سوداگران میراث فرهنگی ضبط شده بود به میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تحویل شد.

تحویل اشیاء تاریخی مکشوفه از قاچاقچیان به میراث فرهنگی قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی قزوین، حمیدرضا قاسمی با اعلام این خبر اظهار داشت: استان قزوین با توجه به قدمت تاریخی که دارد همیشه در معرض خطر تخریب محوطه‌های باستانی و آثار تاریخی بوده که با همکاری خوب نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه استان توانستیم تعداد 195 قطعه آثار ارزشمند تاریخی را که توسط سوداگران میراث فرهنگی قصد خروج از استان را داشت کشف کرده و با بررسی کارشناسی به موزه استان تحویل دهیم.

وی با اشاره به قدمت این آثار افزود: این آثار ارزشمند شامل ظروف سفالین (آبخوری، آبریز، ساغر و کوزه) و همچنین اشیاء فلزی مفرغی (سر پیکان، النگو، گردنبند، خلخال) بوده که به عصر آهن «اواخر هزاره دوم و اوایل هزاره اول قبل از میلاد» تعلق دارند.

سرپرست میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: حضور مردم در صحنه و نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگی که متعلق به نیاکان و سرگذشت غنی این مرز و بوم است می‌تواند یاری‌گر ما در حفظ این آثار باشد تا تاریخ و فرهنگ سرزمین پهناورمان توسط جمعی سوداگر به کشورهای دیگر به تاراج نرفته و برای نسل‌های آینده در موزه‌ها حفظ و نگهداری شود.

انتهای پیام/2667/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول