اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی:

برخی از وظایف سازمان میراث فرهنگی به تشکل‌های صنفی واگذار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از تشکیل دبیرخانه واگذاری تصدی‌گری به تشکل‌های صنفی بخش دولتی به بخش تعاونی در میراث فرهنگی خبر داد.

برخی از وظایف سازمان میراث فرهنگی به تشکل‌های صنفی واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مجتبی رضوانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: هیئت وزیران به پیشنهاد سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و در اجرای ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب کرد که برخی از وظایف سازمان میراث فرهنگی از مصادیق امور تصدی شناخته شده و سازمان انجام آن‌ها را باید به تشکل‌های صنفی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری واگذار کند.

وی تصریح کرد: مجوز ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی و نرخ‌‌گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر فعالیت آن‌ها، صدور مجوز تأسیس و نظارت بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و صدور جواز تأسیس و پروانه تولید کارگاه‌های هنرهای دستی و بازارچه‌های صنایع‌دستی از امور قابل واگذاری به تشکل‌های صنفی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است که با اجرای این قانون، سازمان میراث فرهنگی به مأموریت اصلی خود یعنی نظارت و برنامه‌ریزی و ارائه راهبردهای حمایتی و تشویقی خواهد پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تأکید کرد: واگذاری تصدی‌گری باعث تسریع کار و کاهش بروکراسی، جذب بیشتر هنرمندان و رشد تولید صنایع‌دستی، رونق گردشگری و افزایش سرمایه‌‌گذاری خواهد شد.

رضوانی با اشاره به تشکیل دبیرخانه واگذاری تصدی‌گری به تشکل‌های صنفی بخش دولتی به بخش تعاونی در میراث فرهنگی گفت: ظرف پنج روز آینده اعضای این دبیرخانه فرآیندهای اجرایی کاهش تصدی‌گری و واگذاری به بخش خصوصی را با مطالعه و مشورت با کارشناسان سازمان گردآوری و ارائه خواهند کرد.

وی در ادامه از برگزاری همایش هم‌اندیشی فعالان بخش گردشگری و صنایع‌دستی در زمینه نحوه واگذاری تصدی‌گری بخش دولتی به تشکل‌های صنفی در روز شنبه 15 تیرماه خبر داد.

انتهای پیام/87003/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول