اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران خبر داد

حمایت میراث فرهنگی استان تهران از سرمایه‏گذاران‌

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان تهران گفت: درآمدزایی مناطق گردشگری نیازمند کار فرهنگی است و از این رو، دست سرمایه‏گذاران را به گرمی می‏فشاریم.

حمایت میراث فرهنگی استان تهران از سرمایه‏گذاران‌

مسعود نصرتی امروز در گفت‏وگو‌ ‌با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ظرفیت‏ها و قابلیت‏های گردشگری در شهرستان فیروزکوه بسیار بالاست.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان تهران با وقوف کامل بر ظرفیت‌های گردشگری این منطقه، آمادگی کامل برای حمایت از هرگونه سرمایه‏گذاری در این عرصه از سوی سرمایه‏گذاران و صاحبان سرمایه دارد.

نصرتی افزود: متاسفانه تاکنون فرهنگ‏سازی و اطلاع‏رسانی مناسبی در حوزه گردشگری صورت نگرفته است و این سازمان به عنوان یکی از متولیان امر فرهنگی جامعه، یک تنه قادر به انجام این مهم نیست.

وی تصریح کرد: واگذاری و در اختیار قرار دادن منازل مسکونی روستایی در مناطق گردشگری به مسافران و گردشگران و فرهنگ‏سازی آن، موضوع جدیدی بوده که در دستور کار این نهاد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری استان تهران خاطرنشان کرد: آگاه‏سازی مردم از این موضوع و سایر مقوله‏های درآمدزا در مناطق گردشگری، نیازمند فرهنگ‏سازی است و انجام این کار از سوی میراث فرهنگی به تنهایی کافی نیست.

وی با اشاره به حضور 20 هزار گردشگر در جمعه گذشته در شهرستان فیروزکوه که فقط 15 هزار نفر از آنان از منطقه توریستی- تاریخی تنگه واشی دیدن کردند، این منطقه و سایر مناطق گردشگری را ظرفیتی عظیم و درآمدزا برای شهرستان توصیف کرد.

چشمه آب معدنی خمده، غار بورنیک و شاه‏چشمه، دیگر مناطق گردشگری شاخص فیروزکوه هستند.

انتهای پیام/2568/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول