اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری خبر داد

اختصاص 53 درصدی اعتبارات سازمان میراث فرهنگی به حوزه صنایع دستی

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از تخصیص 53 درصدی اعتبارات این سازمان به حوزه صنایع دستی خبر داد.

اختصاص 53 درصدی اعتبارات سازمان میراث فرهنگی به حوزه صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مژگان ریاحی پیش ازظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال این استان اظهار کرد: در حال حاضر میراث فرهنگی هر کشور یکی از منابع قابل توجه در بخش اقتصاد ان کشور به شمار می‎رود.

وی افزود: در همین راستا این سازمان نیز با فراهم سازی زیرساخت‌های لازم و شناسایی پتانسیل‌های موجود در استان سعی در تبدیل فرصت‌های بالقوه سرمایه‌گذاری به بالفعل است.

ریاحی با اشاره به عملکرد سازمان میراث فرهنگی استان در هشت سال اخیر، گفت: در این سازمان برنامه‌ریزی بر اساس سند ملی توسعه استان، سند چشم انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه انجام می‎شود.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بر اساس سند چشم انداز 20 ساله کشور، توسعه گردشگری اولویت نخست است، افزود: در سال گذشته افزون بر 2 هزار و 166 فرصت اشتغالزایی در این استان ایجاد شد که از این تعداد فرصت شغلی 2 هزار شغل در بخش صنایع دستی و 166 شغل در بخش گردشگری است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین اشتغال ایجاد شده در سال گذشته در این استان در بخش صنایع دستی محقق شد افزون بر 53 درصد از اعتبارات سال گذشته این سازمان به حوزه صنایع دستی اختصاص داده شد.

ریاحی با بیان اینکه اشتغال ایجاد شده در این استان کمتر از تعهد اشتغال ایجاد شده است، گفت: برخی از شغل‌های ایجاد شده در بخش گردشگری استان شامل رفتینگ، گردش‌های ماجراجویانه، پاراگلایدر و طبیعت گردی به صورت فصلی است برهمین اساس در احتساب اشتغال ایجاد شده منظور نمی‎شود.

انتهای پیام/68006/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول