اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز قرار مهربانی

25 هزار داوطلب هلال احمر اراک و ساوه آماده اهدای خون هستند

همزمان با هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در طرحی ملی با عنوان قرار مهربانی طرح دریافت خون از اهدا کنندگان داوطلب هلال احمر در اراک و ساوه به اجرا در می‌آید که طی آن 25 هزار داوطلب این جمعیت آماده اهدای خون هستند.

25 هزار داوطلب هلال احمر اراک و ساوه آماده اهدای خون هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از طرح مشترک جمعیت هلال احمر و سازمان انتقال خون در اهدای خون در ماه مبارک رمضان خبر داد.

مرتضی سلیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همواره با حضور گسترده در فعالیت‌های عام‌المنفعه و بشر دوستانه به یاری نیازمندان شتافته و در این راستا‏ در ماه مبارک رمضان نیز با اهدای خون بار دیگر به یاری نیازمندان خواهند شتافت.

وی با بیان این‌که هفتم ماه مبارک رمضان به عنوان روز قرار مهربانی نامگذاری شده است، تصریح کرد: همزمان با هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در طرحی ملی با عنوان قرار مهربانی طرح دریافت خون از اهدا کنندگان داوطلب هلال احمر در شهرهای اراک و ساوه به اجرا در می‌آید که طی آن 25 هزار داوطلب این جمعیت آماده اهدای خون هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: در این روز اعضای داوطلب و جوان عضو هلال احمر‏ با حضور در پایگاه‌های ثابت خونگیری نسبت به اهدای خون خود اقدام می‌کنند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان مرکزی نیز گفت: جمعیت هلال‌ احمر همواره یکی از دستگاه‌های برتر در زمینه اهدای خون به شمار می‌رود که طی سال‌های اخیر همکاری بسیار خوبی در این زمینه با سازمان انتقال خون داشته است.

قربانعلی دیری افزود: با توجه به این‌که بیشتر اهدا کنندگان این جمعیت را جوانان تشکیل می‌دهند و سنین 17 تا 60 سالگی بهترین زمان برای اهدای خون به شمار می‌رود به همین دلیل سازمان انتقال خون نظر ویژه‌ای به این جمعیت داشته و از همکاری این عزیزان در اهدای خون استقبال می‌کند.

وی اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، خون اهدا شده از سوی داوطلبان هلال احمر در زمره سالم‌ترین خو‌ن‌‌های اهدایی در این استان است چرا که معتقدیم اهدای خون به تنهایی نمی‌تواند ضامن سلامتی و زندگی افراد باشد بلکه خون باید سالم باشد تا زندگی سالمی را برای استفاده کننده به ارمغان آورد.

به گفته دیری، در ماه مبارک رمضان در شهرهای اراک و ساوه کار خونگیری تا ساعت 12 شب انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های ثابت خونگیری نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

انتهای پیام/87004/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول