اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گرمی:

13 کارگاه حرفه‌آموزی در گرمی فعال است

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گرمی گفت: در حال حاضر در شهرستان گرمی 13 کارگاه حرفه‌آموزی برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به علاقمندان دایر شده و فعالیت می‌کند.

13 کارگاه حرفه‌آموزی در گرمی فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی عزیزی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی مهارت در گرمی اظهار داشت: در بخش آموزش‌های ارائه شده به برادران هفت کارگاه آموزشی حرفه‌آموزی فعال داریم که در 18 رشته و حرفه به علاقمندان ارائه خدمات می‌کنند.

وی از فعالیت شش کارگاه حرفه‌آموزی خواهران نیز خبر داد و تصریح کرد: در این کارگاه‌ها در 14 حرفه و رشته آموزش به علاقمندان ارائه می‌شود تا آنها بتوانند با انسجام بیشتر وارد بازار کار شوند.

عزیزی در ادامه خاطر نشان کرد: در چهار ماهه امسال از طریق این کارگاه‌ها و مراکز آموزش مهارت‌ها بیش از 550 فقره گواهی آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی صادر شده تا با استفاده از این گواهی‌ها علاقمندان وارد بازار کار شوند.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گرمی بیشترین تمرکز خود را بر آموزش نیروهای بیکار و همچنین شاغل در واحدهای مختلف گذاشته تا در کنار آموزش‌های عمومی و همگانی به صاحبان برخی از رشته‌ها آموزش‌های تخصصی نیز ارائه شود.

وی با اعلام اینکه ارائه این خدمات آموزشی برای حرفه‌آموزان به صورت رایگان انجام می‌شود، بیان کرد: این مهارت‌آموزی‌ها بازار کار خوبی را در این شهرستان برای افراد بیکار و فاقد مهارت فراهم آورده است تا آنها بتوانند با تلاش و پیگیری صاحب شغل شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گرمی یادآور شد: به یقین با توسعه این آموزش‌ها نرخ بیکاری و دغدغه ناشی از آن کاهش یافته و بهترین فرصت برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان جویای کار فراهم می‌آید تا بتوانند با قوت و قدرت وارد محیط‌های کسب و کار شوند.

عزیزی به تنوع رشته‌های مهارت‌آموزی اشاره کرد و ادامه داد: این تنوع رشته در کنار جذب علاقمندان بیشمار به یقین در سال خلق حماسه اقتصادی بهترین فرصت و زمینه را فراهم می‌آورد تا مخاطبان و علاقمندان بتوانند از این ظرفیت استثنایی در پیشبرد اهداف اقتصادی و تحقق شعار سال استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما به تلفیق علم و عمل بیشتر از گذشته نیاز دارد، گفت: ما با تکیه بر علوم تئوری و صرف تحصیل در مراکز دانشگاهی نمی‌توانیم برای علاقمندان و مخاطبان فرصت اشتغال ایجاد کنیم که ضرورت دارد با دقت نظر بیشتر و اهمیت دادن به مهارت‌ها و فنونی که نسل جوان و نوجوان یاد می‌گیرد به تقویت این جبهه کمک کنیم.

عزیزی با گرامیداشت ششم مرداد سالروز ملی مهارت و کارآفرینی افزود: امروز خوشحال هستیم که در جامعه ما اهمیت و جایگاه مهارت‌آموزی به شایستگی تبیین شده و همه به اهمیت و جایگاه آن واقف هستند که انتظار می‌رود خانواده‌ها نیز در این زمینه تغییر نگرش واقعی داشته باشند.

انتهای پیام/62006/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول