اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل:

6 مرکز حرفه‌آموزی معلولان ذهنی در استان اردبیل فعال است

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 6 مرکز حرفه‌آموزی معلولان ذهنی در سطح استان اردبیل فعال است و به کودکان و نوجوانان آموزش‌های لازم را ارائه می‌کند.

6 مرکز حرفه‌آموزی معلولان ذهنی در استان اردبیل فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولی یعقوبی صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز آموزش ذهنی معلولان بالای 14 سال یسنا در اردبیل اظهار داشت: در این مراکز آموزش‌های مختلف اعم از هنری، فرهنگی، تربیتی و احکام و علوم قرآنی ارائه می‌شود تا این قشر بتوانند مهارت‌های لازم را از همان دوران نوجوانی یاد بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی در حقیقت کسب آمادگی برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای این معلولان است که سعی می‌شود به سرعت جذب بازار کار شده و از برخی آسیب‌های احتمالی و گوشه‌گیری‌ها و انزوا‌طلبی‌ها دوری کنند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: در این مراکز خدمات تخصصی نظیر گفتار درمانی، مددکاری و همچنین مشاوره‌های مختلف برای معلولان و خانواده‌های آنها نیز ارائه می‌شود تا بدون فشار خاص این کودکان و نوجوانان بتوانند با سهولت و آمادگی روحی و روانی کارها را به پیش ببرند.

یعقوبی با اعلام اینکه در مرکز آموزش ذهنی معلولان بالای 14 سال یسنا 15 نفر مشغول فعالیت هستند، گفت: در مجموع در 6 مرکز فعال حرفه‌آموزی معلولان ما بیش از 500 نفر حضور داشته و خدمات مختلفی می‌گیرند.

این مسئول از پرداخت یارانه برای صاحبان این مراکز در ارائه آموزش‌ها به کودکان و نوجوانان خبر داد و عنوان کرد: سعی می‌شود در حد توان و بضاعت از این مراکز که پذیرای کودکان و نوجوانان معلول هستند حمایت‌های جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرکز آموزش ذهنی معلولان بالای 14 سال یسنا در یکی از محلات حاشیه اردبیل همزمان با هفته بهزیستی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/62005/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول