اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏ فقیه در استان سمنان:

حماسه اقتصادی با توجه به آموزش‏های فنی و حرفه‏ ای محقق می‏شود

نماینده ولی‏ فقیه در استان سمنان گفت: پیام ارزنده حماسه اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی، با توجه به آموزش‏های فنی و حرفه‏ ای محقق می‏شود.

حماسه اقتصادی با توجه به آموزش‏های فنی و حرفه‏ ای محقق می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ‏ای استان سمنان، آیت‏ الله سیدمحمد شاهچراغی در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل آموزش فنی و حرفه‏ ای استان سمنان، تحقق شعار حماسه اقتصادی را در توجه به آموزش‏های فنی و حرفه ‏ای دانست و بر ضرورت این امر تأکید کرد.

وی در این دیدار که به مناسبت هفته مهارت و فرارسیدن ششم مرداد، روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‏های فنی و حرفه‏ ای برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته مهارت، تقارن این ایام را با ماه پرخیر و برکت رمضان، امری خجسته و مبارک خواند.

نماینده ولی‏ فقیه در استان سمنان خاطرنشان ساخت: آموزش فنی و حرفه ‏‏ای یک کار فرهنگی است که می‏تواند در راستای رفع معضل بیکاری بسیار موثر باشد.

شاهچراغی با اشاره به احادیث و روایات پیرامون تعلیم و تعلم تصریح کرد: ارائه آموزش‏های مهارتی به جوانان جامعه ‏ای که یکی از مشکلات اساسی آنان بیکاری است، امری مقدس و نیکو بوده؛ زیرا بیکاری ‏زمینه‏ ساز بسیاری از مفاسد است.

وی با اشاره به اینکه عدم دارابودن تخصص و مهارت لازم در اغلب جوانان جویای کار، عامل اصلی بیکار ماندن آنان است، تأکید کرد: باید با تمام توان زمینه ترویج و توسعه آموزش‏های فنی و حرفه‏ ای را فراهم آوریم و بدانیم که تحقق شعار حماسه اقتصادی در گام اول نیازمند توجه به آموزش‏های فنی و حرفه‏‏ ای است.

نماینده ولی ‏فقیه در استان سمنان همچنین با اشاره به لزوم ترویج اخلاق حرفه‏ ای بین مهارت‏‏ آموختگان تصریح کرد: اخلاق حرفه ‏ای، اخلاق کار و اخلاق اسلامی باید توام با مهارت‏ آموزی به کارآموزان آموزش داده شود تا نیروی انسانی و بازار کار آینده با معضل اخلاقی روبه ‏رو نشود. 

شایان ذکر است؛ در خاتمه این دیدار تابلوی معرق از آثار کارآموزان اداره کل آموزش فنی و حرفه‏ ای استان سمنان به نماینده ولی‏ فقیه و امام جمعه سمنان اهدا شد.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول