اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته مهارت صورت می‌گیرد

برگزاری آموزش‌های کپسولی در فنی و حرفه‌ای زنجان

رئیس فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی زنجان گفت: به مناسبت هفته مهارت فنی و حرفه‌ای زنجان آموزش‌های کپسولی را برگزار می‌کند.

برگزاری آموزش‌های کپسولی در فنی و حرفه‌ای زنجان

علی افشاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به ششم مرداد‌ماه روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: فنی و حرفه‌ای مرکز شهید بهشتی زنجان به مناسبت این روز برنامه‌های مختلفی را در نظر گرفته است.

وی تقدیر از کارکنان و بازدید کارآموزان از مراکز و کارخانجات صنعتی را جزو برنامه‌های هفته مهارت دانست و تصریح کرد: همچنین غبار‌روبی و عطر‌افشانی مزار شهدا از دیگر برنامه‌ها است.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی زنجان با تاکید بر اینکه آموزش‌های کپسولی در پارک‌ها برگزار می‌شود، گفت: این آموزش‌ها شامل رایانه، نحوه نگهداری از تلفن همراه، اینترنت، الکترونیک و ... است.

وی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این برنامه‌ها از کلاس‌های فشرده فنی و حرفه‌ای استفاده کنند، افزود: پس از پایان کلاس بلافاصله گواهی مهارت صادر می‌شود.

افشاری به اهمیت نامگذاری روز کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: به دلیل اهمیت کارآفرینی و کسب مهارت در رشته‌های مختلف روز ششم مردادماه به نام کارآفرینی نامگذاری شده است.

وی کارآفرینی را فرایند خلق آثار، برنامه‌های نو و باارزش دانست و اضافه کرد: دوره‌های کارآفرینی با هدف تلاش بیشتر و پذیرش و خواست مالی، روانی و اجتماعی برای کسب منابع مالی، استقلال و رضایت شغلی برگزار می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی زنجان با بیان اینکه دوره‌های فنی و حرفه‌ای در ارتقای مهارت پیشرفته کارآموزان موثر است، گفت: کارآموزان در کنار آموزش‌های تئوری می‌توانند با حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای از آموزش‌های عملی نیز بهره‌مند شوند.

وی به برگزاری المپیاد جهانی مهارت اشاره کرد و ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در مسابقات جهانی در فنی و حرفه‌ای اعلام آمادگی کنند.

افشاری با بیان اینکه برگزاری مسابقات شهرستانی برای المپیاد جهانی مهارت به پایان رسیده است، تصریح کرد: مسابقات استانی در شهریورماه جاری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مسابقات کشوری در مهرماه جاری در تهران و کرج برگزار می‌شود.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی زنجان ادامه داد: یک نفر از کارآموزان فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی در رشته تاسیسات الکتریکی به مسابقات استانی راه یافته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کارآموزان در تابستان افزایش یافته است، گفت: با توجه به مسیر فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی و قرار دادن سرویس رایگان تعداد کارآموزان این مرکز کم است.

افشاری با تاکید بر اینکه حضور در دوره‌های فنی و حرفه‌ای رایگان است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در رشته‌های مورد علاقه‌ خود به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.

انتهای پیام/73008/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول