به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، سیدمهدی یدی همدانی با اشاره به اهمیت و قدمت راه آهن قزوین اظهار داشت: راهآهن قزوین در ردیف 10 ایستگاه اصلی شبکه راهآهن ایران قرار دارد و با گذشت 75 سال از افتتاح آن، همچنان فاقد امکاناتی متناسب با جایگاه اصلی آن است.
همدانی به توجه شهرداری برای توسعه راه آهن به منظور توسعه گردشگری و ساماندهی ورودی های شهر اشاره و خاطرنشان کرد: تخریب منازل مسکونی موجود در ضلع شرقی ورودی ایستگاه و تبدیل آن به پارکینگ عمومی از سوی شهرداری، تخریب محوطه پاسگاه نیروی انتظامی و محوطه مسجد راهآهن و نیز تعریض خیابان ورودی ایستگاه متناسب با خیابان راهآهن از جمله توافقات صورت گرفته برای تحقق این هدف به شمار میروند.
این مسئول، مشارکت 50 درصدی اداره کل راهآهن شمال غرب و استانداری قزوین برای ساخت سالن جدید ایستگاه راهآهن به مساحت شش هزار متر مربع در دو طبقه با برخورداری از معماری مناسب، مساعدت شهرداری در صدور پروانه ساختمانی برای احداث ساختمان جدید ایستگاه، همکاری حوزههای معاونتی و سازمانهای شهرداری با راه آهن در خصوص هر گونه طرح توسعه و ساماندهی ایستگاه راهآهن و بهبود شبکه فاضلاب آن را از دیگر نتایج به دست آمده در جلسه مسئولان مرتبط با این موضوع عنوان کرد.
همدانی از بازدید مشترک مدیران و کارشناسان شرکت راهآهن شمال غرب و مدیران و کارشناسان شهرداری قزوین برای تدوین برنامه اجرایی عملیات توسعه و ساماندهی ایستگاه خبر داد و هماهنگی برای بازدید مشترک از ایستگاههای زنجان و مراغه را از دیگر تصمیماتی اعلام کرد که در جریان این جلسه اتخاذ شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یادآور شد: با بهرهبرداری از راهآهن قزوین ـ رشت ـ انزلی؛ درجه اهمیت ایستگاه راهآهن قزوین دوچندان میشود و میتواند بسترهای لازم را برای برخورداری ایستگاه راهآهن قزوین از اداره کل در مجموعه راهآهن کشور فراهم آورد.
انتهای پیام/2667/ق/ظ1004