اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق خبر داد

ورود اولین محموله ترانزیتی کشورهای آسیای میانه به ایستگاه راه‌آهن زاهدان

مدیرکل راه‌آهن جنوب شرق گفت: اولین محموله ترانزیتی گاز مایع متعلق به کشورهای آسیای میانه، روز گذشته وارد ایستگاه راه‌ آهن زاهدان شد.

ورود اولین محموله ترانزیتی کشورهای آسیای میانه به ایستگاه راه‌آهن زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جنوب شرق، مصطفی داوودی اظهار داشت: اولین محوله ترانزیتی گاز مایع متعلق به کشور ترکمنستان که از مسیر ریلی ایران به مقصد کشور پاکستان ارسال می‌شد روز گذشته وارد ایستگاه راه‌آهن زاهدان شد.

وی افزود: این محوله ترانزیتی متعلق به کشور ترکمنستان شامل 16 واگن مخزن‌دار گاز مایع بوده که بعد ازظهر دیروز وارد ایستگاه راه‌آهن زاهدان شد و پس از انجام عملیات تخلیه و بارگیری از طریق بونکر‌های حمل گاز مایع به کشور پاکستان ارسال خواهد شد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق با اشاره به مجموع تناژ بار و ارزش ریالی محموله واصله ادامه داد: کل قرارداد حمل از مبدأ ترکمنستان به مقصد پاکستان 3000 تن بوده و مجموع تناژ این محموله 555 تن با ارزش ریالی بالغ بر 23 میلیارد و 276 میلیون و 651 هزار است.

این مسئول مدت زمان حمل این بار از کشور ترکمنستان را به ایستگاه راه‌آهن زاهدان چهار روز عنوان کرد.

داوودی با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی سیستان و بلوچستان به عنوان شاهراه ترانزیتی کشور و نقطه اتصال کشور‌های جنوب شرق آسیا و شبه قاره‌ هند با اروپا و کشور‌های آسیای میانه، گفت: شهرستان زاهدان و راه‌آهن جنوب شرق به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب از اهمیت بین‌المللی ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌‌ای که قابلیت ترانزیت و جابه‌جایی بسیاری از کالا‌‌‌های تجاری و تبدیلی شدن به یک قطب ترانزیت را دارا است به همین دلیل دولت عدالت محور برای شکوفایی اقتصادی منطقه، ساخت راه‌آهن چابهار- زاهدان - مشهد به طول 1330 کیلومتر را آغاز کرده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی قطارهای باری ترانزیتی و افزایش حجم مبادلات تجاری میان کشور‌های منطقه افزود: برای افزایش مبادلات تجاری و فعال شدن این کریدور باید با ایجاد یک بستر مناسب و تأمین زیرساخت‌ها نظیر اتصال پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه به شبکه ریلی کشور و احداث سایت کانتینری و نصب جرثقیل‌های دروازه‌ای برای انجام عملیات ترانسشیپمنت در آینده نزدیک شاهد افزایش ترانزیت کالا در کریدور بین‌المللی شرق به غرب ایران که از ظرفیت جابه‌جایی بیش از 8 میلیون تن بار در سال را دارا است، هستیم.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق توسعه و گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل در سیستان و بلوچستان را از جمله فعالیت‌ها و اقدامات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و متذکر شد: توسعه صنعت حمل و نقل ریلی منجر به افزایش سفر با قطار، افزایش اشتغال برای گروه‌های مختلف، فراهم آوردن بستری مناسب برای احداث طرح‌ها و صنایع جدید در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و فراهم سازی حمل و نقل ایمن و ارزان می‌شود.

انتهای پیام/75002/ن/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول