اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت روحانی تکمیل می‌شود

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: مردم اردبیل منتظر افتتاح راه‌آهن در ماه‌های آینده نباشند چرا که این پروژه با این روند کند تا پایان دولت روحانی تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

راه‌آهن اردبیل تا پایان دولت روحانی تکمیل می‌شود

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ این پروژه برخلاف وعده مسئولان از پیشرفت 30 الی 35 درصدی برخوردار است و بعید به نظر می‌رسد اردبیلی‌ها در دو سه سال آینده سوت قطار را بشنوند و افتتاح این پروژه تا پایان دولت روحانی نیز منوط به تزریق اعتبار و جدیت در کار خواهد بود.

تنها 18 درصد اعتبارات تملک دارایی به استان اردبیل اختصاص یافته است

وی با اشاره به رکود پروژه‌های عمرانی در استان اردبیل و عقب‌ماندگی بسیاری از طرح‌ها از برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصریح کرد: دولت در سال گذشته 18 درصد اعتبارات تملک دارایی استان اردبیل را اختصاص داد و 82 درصد بودجه این استان جذب نشده است.

عضو مجمع نمایندگان استان یادآور شد: این فقدان تزریق بودجه در روند اجرای پروژه‌ها و کندی آنها بسیار مشهود است و اگر امروز مشاهده می‌کنیم که بسیاری از پروژه‌ها در خواب خرگوشی به سر می‌برند دقیقا‌ً ناشی از این امر است.

حقیقت‌پور به خبرنگار فارس در اردبیل گفت:‌ بنده قبلاً نیز اعلام کرده بودم که در این روزهای آخر دولت کار جدی در بعد عمرانی و زیر‌بنایی در استان صورت نمی‌گیرد و باید منتظر برنامه‌ریزی‌ها، رویکردها و هدف‌گذاری‌های دولت جدید بود تا بتوان نسبت به عملیاتی شدن بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها پیگیری‌های لازم را انجام داد.

وی با انتقاد شدید از روند بطنی اجرای پروژه‌ها و ضرورت سرعت گرفتن این اولویت‌ها عنوان کرد: اگر به موضوع آب و تامین منابع پایدار در این زمینه بی‌توجه باشیم قطعاً‌ در آینده بحران آب گریبانگیر این استان خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این نارسایی‌ها و مشکلات به معضلات اقتصادی نیز دامن زده و یک بحران حقیقی را در حوزه بیکاری و عدم اشتغال مناسب شاهد خواهیم بود.

حقیقت‌پور در خصوص آینده مدیریتی ارشد استان و تغییر مسئولان و مباحث مطرح شده در این زمینه افزود: تاکنون در مجمع نمایندگان استان بحثی در این زمینه صورت نگرفته و ما این کار را منوط به تعیین تکلیف وزرا و رایزنی با وزیر کشور قرار دادیم تا بتوانیم یک استاندار لایق و با توان بالا را برای این استان شاهد و ناظر باشیم.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص بومی یا غیر‌بومی بودن استاندار آینده نیز تاکید کرد: روی این موضوع زیاد حساس نیستیم اما معتقدیم نیروی شایسته و توانمند باید در اولویت اصلی باشد چرا که چنین نیرویی می‌تواند پروژه‌های نیمه‌تمام و ناقص بر زمین مانده را سر و سامان داده و استان را از وضعیت رکود خارج کند.

انتهای پیام/62001/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول