اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن شمال کشور:

احداث ایستگاه بارگیری در سرچمن فیروزکوه در اختیار راه‌آهن شمال نیست

مدیرکل راه‌آهن شمال کشور گفت: احداث ایستگاه بارگیری در محدوده سرچمن فیروزکوه از اختیارات راه‌آهن ناحیه شمال خارج است.

احداث ایستگاه بارگیری در سرچمن فیروزکوه در اختیار راه‌آهن شمال نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، یوسف گران‏پاشا صبح امروز در جلسه‏ای در فرمانداری فیروزکوه با حضور فرماندار، معاونان فرماندار و مسئولان شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: راه‌آهن شمال در محدوده منطقه سرچمن فیروزکوه دارای یک نیم ایستگاه است که از قوانین و مقررات خاص خود پیروی می‏کند.

مدیرکل راه‌آهن شمال کشور گفت: احداث ریل راه‌آهن از این نیم ایستگاه به سمت کارخانه سیمان فیروزکوه به منظور حمل و نقل سیمان، از اختیارات راه‌آهن شمال خارج است و به راه‌آهن تهران مربوط می‏شود.

گران‏پاشا تصریح کرد: در حد فاصل فیروزکوه تا گردنه گدوک، شیب 28 در هزار داریم که حمل بار را نیازمند برخورداری از دو دیزل می‏سازد.

وی خاطرنشان کرد: بهترین محل برای بارگیری محصولات کارخانه‏های سیمان فیروزکوه، ایستگاه گدوک است که راه‌آهن ناحیه شمال می‏تواند فضا را به اندازه کافی در اختیار آنها قرار دهد.

مدیرکل راه‌آهن شمال کشور افزود: به رغم اینکه مدیریت واگن‏های قطار به بخش خصوصی واگذار شده، 17 واگن از مجموعه راه‌آهن ناحیه شمال در اختیار کارخانه‏های سیمان فیروزکوه است.

گران‏پاشا ابراز داشت: انتظار می‏رود مسئولان این شرکت بتوانند از قابلیت ایجاد شده بهره‏برداری کنند.

این مسئول یادآور شد: در دو ماه نخست سال‌جاری، راه‌آهن شمال موفق به حمل 220 هزار تن انواع کالاهای مختلف شد که از این میزان، قریب به 180 هزار تن مربوط به کالاهای وارد شده به استان‏‌های شمالی مازندران و گلستان است.

وی افزود: در همین مدت، قریب به 29 هزار تن سیمان کارخانجات فیروزکوه و شاهرود برای صادرات به بندر امیرآباد حمل شد.

به گزارش فارس؛ در سال 91 مجموع بارهای حمل شده توسط واگن‏های راه‌آهن شمال بیش از یک میلیون و 529 هزار تن بار بود که نسبت به سال ماقبل حدود 45 درصد درصد و نسبت به برنامه پیش‌بینی شده 30 درصد رشد داشت.

انتهای پیام/2568/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول