اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مالی شهردار قزوین خبر داد

تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین با 100 میلیارد ریال سرمایه

مشاور مالی و سرمایه‌گذاری شهردار قزوین گفت: در راستای مدیریت بر وجوه نقدی، شرکت سرمایه‌گذاری در حوزه مالی و ساختمانی از سوی شهرداری قزوین تأسیس می‌شود.

تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین با 100 میلیارد ریال سرمایه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، محمود نصرتی اظهار داشت: پیشنهاد تأسیس این شرکت سرمایه‌گذاری زمستان سال 91 به شهرداری ارائه و در همان سال، لایحه‌ای برای دفاع در صحن علنی شورای اسلامی شهر تنظیم شد.

نصرتی افزود: این موضوع به مدت شش ماه در شورا مسکوت ماند و چندی پیش با طرح و دفاع آن در صحن علنی شورا، رأی مساعد اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه طرح تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری در کارگروه اقتصاد شهری نیز مطرح شده بود، ادامه داد: در این کارگروه بر اهمیت این موضوع تأکید شد و ماهیت این شرکت، کارکرد‌های آن و اولویت‌بندی اقداماتی که باید به وسیله آن صورت گیرد، به تصویب رسید.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری با توجه به حجم و کفایت سرمایه، منشأ حرکت در اقتصاد شهری هستند، بیان کرد: کفایت سرمایه این شرکت، با سرمایه اولیه یک‌صد میلیارد ریال باعث تسریع در سرمایه‌گذاری آن در طرح‌های عمرانی شهر می‌شود.

رئیس کارگروه اقتصاد شهری قزوین، تأمین مصالح و مواد اولیه طرح‌ها را از دیگر کارکردهای این شرکت برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر تأمین مصالح و مواد اولیه طرح‌ها از طریق بانک شهر و مراکز سرمایه‌گذاری در تهران که وابسته به دولت و بخش خصوصی است، انجام می‌شود که با تأسیس این شرکت، این اقدام از سوی آن صورت می‌گیرد.

نصرتی با اشاره به انتشار اوراق مشارکت در بانک‌های پولی و مالی و اخذ تسهیلات از بازارهای پول و سرمایه داخلی به وسیله این شرکت گفت: در حال حاضر با توجه به تحریم‌های موجود، از منابع و بازارهای پولی و مالی خارجی محروم هستیم که در صورت تغییر شرایط، باید صورت‌های مالی اساسی مجموعه تسهیلات‌گیرنده شفاف و تعهدی باشد و ریسک اعتباری آن از سوی شرکت‌های رتبه‌بندی بین‌المللی تأیید شود.

وی ادامه داد: شهرداری به دلیل داشتن صورت‌های مالی غیرتعهدی قادر به اخذ تسهیلات نیست و شرکت یاد شده با دارا بودن این دو شرط می‌تواند از منابع و بازارهای پولی و مالی خارجی بهره‌مند شود.

نصرتی همکاری با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را از دیگر کارکردهای این شرکت خواند و افزود: با توجه به مطرح بودن این شرکت در بازار بورس، اطمینان قلبی در این سرمایه‌گذاران برای مشارکت در طرح‌های شهری قزوین ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین می‌تواند برای شهرداری برندسازی کند، اظهار داشت: این شرکت با برندسازی در بازار بورس می‌تواند توانمندی‌های شهرداری و مدیریت شهری قزوین را مطرح کند.

مشاور مالی و سرمایه گذاری شهردار تصریح کرد: همچنین در صورت خواست شهرداری قزوین به استفاده از اوراق مشارکت و ابزارهای بدهی، تعهد پذیره‌نویسی آن به این شرکت واگذار می‌شود.

نصرتی با اشاره به ایجاد حس همراهی و همدلی در مدیران شهری و برخی نهادهای سهام‌دار این شرکت گفت: شهروندان و کارکنان شهرداری نیز می‌توانند در این شرکت سهام‌دار باشند که این موضوعات تعامل و انگیزه بیشتری را ایجاد می‌کند.

وی ایجاد رونق در حوزه اقتصاد شهری، اشتغال‌زایی در سطح استان و توسعه کار در شهر قزوین را از دیگر ویژگی‌های این شرکت نام برد و بیان کرد: نوع نگاه به این شرکت که نگاه به بخش خصوصی است، موجب افزایش بهره‌وری آن می‌شود.

این مسئول شرکت یاد شده را سهامی عام اعلام و خاطرنشان کرد: این شرکت طبق قوانین سازمان بورس دارای حداقل یک صد میلیارد ریال سرمایه اولیه است و جزو شرکت‌های سهامی عام محسوب می‌شود.

مشاور مالی و سرمایه‌گذاری شهردار افزود: مجموعه‌های اولویت‌دار سهام‌داران حقوقی این شرکت، شامل نهادهای مالی همچون شرکت‌های تأمین سرمایه، بانک‌ها، لیزینگ، کارگزاری و شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند و از دیگر سهام‌داران حقوقی می‌توان به مؤسسات عمومی غیر دولتی، شهرداری‌های استان، شرکت‌های آب و فاضلاب، برق، گاز و شرکت‌های مرتبط با درصد سهام‌های مختلف اشاره کرد.

انتهای پیام/2667/ق/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول